tjena, är det nån som har provat att använda en gammal innedel til en luft/luft som aerotemp? Eller är det för dåligt flöde för o få nån effekt. Trasiga pumpar finns ju överallt, o jag skulle behöva lite tillskottsvärme i källaren. Det enda jag har hittat är nån som kört kallvatten o använt som ac (med bra resultat).
 
Funkar med nästan vad som helst. Sinnessjukt dyra är de att köpa iaf. Det är ju i princip bara en bilkylare och en fläkt.

En bilkylare och en fläkt kan man komma över för under 1000 pistoler nytt och säkert mindre än hälften beggat. Det som är lite jobb är att få ihop det snyggt, men har man svets så är det inga problem.
 
det är därför jag vill ha en innedel till en luftpump, allt är färdigt ink fjärrkontroll o det är paketerat snyggt, bara o hänga upp. Men frågan är ju om vattnet kan cirkulera i det paketet, det är ju en viss skillnad i storlek på rör o grejer eftersom det är gas som ska cirkulera. Innedelar är ju gratis!!
 
Funkar det med kalltvatten så borde det väl gå lika bra med varmvatten tycker man iaf, Möjligen måste man ha nått bra filter före så den inte blir tätt om det är små kanaler..
 
Jag hade 2 st kylkonvektorer under många år.Iof inte med fjärrkontroll men hastighetsregleringen funkade fint och trots det klena röret och lågtemperatur gjorde de sin tjänst. Många här i grannskapet med direktverkande elvärme och som skaffat solvärme har abbonerat på inomhusdelen till luft/luftpumpar när de hamnar på tippen. Detta är ju även bra att ha som "kokskydd" när solvärmen överladdat soltanken.
 
tack för det, då vet jag att det inte är en helt idiotisk tanke, som dom flesta jag har frågat verkar tycka. Kan ju vara värt en stunds jobb om man vet att det har funkat för andra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.