Hej!

Är det någon här på forumet som har någon erfarenhet (bra eller dålig) av Traryds fönster?

Funderar på att i samband med en tillbyggnad av mitt hus byta fönster i hela huset.

/Jonas
 
Jag är helt nöjd med mina Trarydfönster. Har också haft servicepersonal på plats för att fixa ett kärvande gångjärn och det gick mycket smidigt.
 
Jag har Traryd och de fungerar tillfredsställande.
De kräver dock smörjning ett par ggr per år då handtagen har en tendens att kärva lite.
Detta avgörs lättast när frun inte får upp fönsterna och kallar på dig för hjälp :p
 
mycket nöjd hittills... ;D
 
Har Traydfönster sedan 5 år tillbaka och är mkt nöjd med dem. Ett fönster på öv var lite svåröppnat men det var bara att mecka lite med karmskruvarna och justera upp karmen så blev det bra.
 
Även jag har några fönster Traryd och har inget att anmärka på fönstren eller dess funktion efter 3 år. Jag har inte råkat ut för några kärvande mekansismer ännu.
 
Hej,

Funderar också på Trarydsfönster. Fick en offert från Bygglagret och jag tycker att dom ligger rätt så bra i pris. Har även fått från fönsterfabriken iof också bra pris. I alla fall om man jämför med Mockfjärdsfönster som var mycket dyrare. Jag tittade på fönster med u-värde på 1.2.

Är det någon som vet om det är billigast att köpa Traryd via Bygglagret? (Ska köpa fönstren och låta en snickare montera i samband med utbyggnad).

Vad är skillnaden på Traryd "vanlig" och allmogefönster??

//Petra
 
Tack för alla svar...

Det verkar ju som alla är positiva i sina erfarenheter av dessa fönster.

Det låter ju riktigt bra. ;D

/Jonas
 
Nöjd med mina trarydsfönster, förutom altandörrens handtag som redan börjat glappa efter 8 månader.
 
Traryd Fönster är bra fönster

Tips!!
Om ni ska köpa Traryd Fönster jämför med Altura AB i Upplands-Bro
Dom har riktigt bra priser
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.