Renoverar i övre hallen och plockade bort foder. Fönstren är original men dörren sattes in för några år sedan av hantverkare. Drevningen känns sådär. Ojämnt lagd. Stora hålrum vid fönsten och jag ser dagsljus på ngt ställe. Så hade det inte blivit om jag som är amatör gjort det själv. uploadfromtaptalk1332588110979.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
uploadfromtaptalk1332588150345.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skickat från min mobil
 
O infästningen,skrämmande,detta måste vara gjort av en entrepenör/ hantverkare som inte har något under mössan,tillhör kanske den kategorin som som debiterar 8 timmar om dagen o gör ett klantjobb 4 timmmar
resten går åt till förberedelser o avslutning för dagen,troligen åxå hutlösa körersättningar
 
Eller hur! Smygarna sitter med nöd och näppe i några dyckertspetsar.
 
cederbusch skrev:
Eller hur! Smygarna sitter med nöd och näppe i några dyckertspetsar.
Ser ut som det varit större fönster tidigare,och man har struntat i att regla om till nya
 
Det satt antagligen en gammal altandörr som hade gjort sitt. Jag tror att de satte in den här dörren ngt år innan vi köpte huset. De sa ngt om att hantverkarna hade satt in fel dörr. De hade också slarvat där dörren möte plåten på balkonggolvet så det rann in vatten inanför. Så nog var det klåpare alltid som hade satt in den.
 
En bra tanke vid renovering av gamla byggnader:
Måttstandard har ändrats genom åren.
En gång i tiden var en tvåtumsregel 50 mm, nu är den 45 mm.
Ett 1,2 metersfönster var kanske 1200 mm, nu är det 1180 mm.

För att få fönster och altandörrar i rätt storlek köper man från Polen, direkt eller via någon svensk representant.
Då kan man få grejerna i rätt storlek på millimetern, även om det är udda mått.
Och inget snack om extrapris för "specialmått".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.