Närbild av en golvbrunn med kakel omkring, frågetecken kring installationens korrekthet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en brunn monterad i blått kakelgolv med synlig tätning och avloppsrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en golvbrunn med vit röranslutning och blå tejp runtom, fråga om korrekt installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej, undrar om denna brunn är korrekt monterad?
 
Själva brunnen kan man omöjligt veta på den bilden. Men jag gissar att du menar tätskiktet. Och där skulle jag önska att fästmassan skulle täcka hela folien men det tror jag inte är ett krav
 
Någon som vet?? Känns som tätskiktet som syns kommer bli utsatt för vatten hela tiden ?
 
Som tur är tål tätsliktet vatten. ;)
 
  • Gilla
  • Haha
Snicklas och 1 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Som tur är tål tätsliktet vatten. ;)
haha jag vet men känns ju konstigt att ej täcka allt? Är detta godkänt? =)
 
Det är väl kakelfix du ser runt om, och det skall inte täta.

Är det Lip tätskikt? Då skall duken klämmas ned så där, och under skall det vara ett membran
 
Larsa Larsa skrev:
Det är väl kakelfix du ser runt om, och det skall inte täta.

Är det Lip tätskikt? Då skall duken klämmas ned så där, och under skall det vara ett membran
Japp det är lip. Okej så tätskiktet ska synas sådär mycket?
 
Ja, brunnen ser bra ut av vad man kan se. Dock så kunde dom ha rengjort lite bättre runt klämringen.
 
L Luddasm skrev:
Ja, brunnen ser bra ut av vad man kan se. Dock så kunde dom ha rengjort lite bättre runt klämringen.
okej så de gör inget att vatten rinner på duken hela tiden när man duschar?
 
Nej, det är det den är där för. (y)
 
A Amaryllis92 skrev:
okej så de gör inget att vatten rinner på duken hela tiden när man duschar?
Det är inga problem, skall vara så. Under duken skall det också finnas en extra membran
 
Brunnen/tätskiktet är absolut så som den ska, men är det ingen som reagerar på att den blåa skyddsfilmen sitter kvar på slukisen?
 
Jo men det är inte fogat än så för man kan hoppas att plattsättaren tar bort den innan dess.. ;)
 
Larsa Larsa skrev:
Det är inga problem, skall vara så. Under duken skall det också finnas en extra membran
ja under duken så la han någon fyrkantig dum såg jag
 
  • Gilla
Schwen92
  • Laddar…
Henrik.woll Henrik.woll skrev:
Jo men det är inte fogat än så för man kan hoppas att plattsättaren tar bort den innan dess.. ;)
Det är sant, såg inte att det inte var fogat, såg bara kladdigt ut :rofl:
 
  • Gilla
Henrik.woll
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.