Jag har gått med i några grupper utan problem.
men gick med i en lokal sälj o köpgrupp.
Provat annonsera både köp o sälj men det tas inte
med...messat admin inga svar.
Marketplace har jag hört talas om men vet inte
vad det är och fungerar.
 
Marketplace på Facebook är ganska bra, jag har både köpt och sålt där men det är ganska rörigt att som köpare söka efter en specifik produkt.
 
Man får mycket skräp via Facebook market...

Blocket är ju gratis, och Tradera fungerar bra för vissa grejer.
 
anders07 anders07 skrev:
Man får mycket skräp via Facebook market...

Blocket är ju gratis, och Tradera fungerar bra för vissa grejer.
Blocket är inte gratis fick betala nästan 200 för en bilannons.
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
kenth gustafsson kenth gustafsson skrev:
Blocket är inte gratis fick betala nästan 200 för en bilannons.
Bil, bostad och jobb kostar tror jag, ja, men det mesta annat är gratis.
 
Fairlane
Det skadar väl inte att försöka med Marketplace.
Jag tycker som köpare att det är bättre än köp/sälj-grupper. Jag skriver in lämpligt sökord och i vilket område jag befinner mig och så får jag se vad som ligger ute. Med köp/sälj-grupper får man leta i många grupper och missar säkert en massa.
 
Lokala köp- och säljgrupper på Facebook är lika bra eller dåliga som deras medlemmar och deras administratörer. En del grupper funkar perfekt, en del har onödigt petiga administratörer och konstiga regler, en del är fulla med skräp och bedrägerier för att administratörerna är helt frånvarande.

Mina lokala grupper funkar rätt bra. Jag blir oftast av med prylarna inom några dagar, och på en liten ort lär man sig snabbt vilka strulpellar som paxar prylar och sedan inte dyker upp.

Vad gäller Facebook Marketplace så har jag gjort några bra köp där, men som säljare är det tröttsamt att nio av tio meddelanden är bedrägeriförsök.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.