Ser att Granngården säljer ett Ryobipaket med 18V skruvdragare och trimmer för det eminenta priset 999kr
http://www.granngarden.se/product/trimmer--skruvdr-rlt-1830cd3h

Låter billigt vid en första anblick men tittar man på specen så levereras paketet med ETT 1,3Ah batteri och en 3 timmars laddare!

Finns det någon som kan bli glad över att använda ett sådant set?
Tycker det känns lite lurendrejeri över det hela.
:banghead:


8906442047518_1186683_10351.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • image.hover.png
Jag har det setet och har varit glad varje gång jag använt grejerna. Men det klart att större batteri och snabbladdare hade varit trevligt.
 
Köpsuget får mig att dregla. Eller vänta. Det är ju kräks jag gör. Måste ha varit skräpreflexen som reagerade.

EDIT: Ursäkta Perkaby. Är du nöjd är det förstås bra.:cool:
 
  • Gilla
Enk Projektet
  • Laddar…
Själv behöver jag ung 4Ah för att trimma (går åt ung 1,5 2,6Ah batteri).... Skruva lite större projekt så räcker inte 1,3Ah på långa vägar.
Men visst, har man en liten tomt och inga större byggprojekt så kan det funka men paketet hade känts riktigt kundvänligt om det varit dubbla batterier och en snabbare laddare även om det kostat några hundringar extra.
 
Jag tycker faktiskt att trimmen är bra, men det klart att det finns bättre och dyrare att köpa men till min 300 kvm tomt räcker det bra. Skruvdragaren blev mest som en bonus eftersom jag redan har en dewalt med dubbla batterier.
 
Vad är problemet? Det är väl bara att köpa ett extra batteri på Classe. Eller vänta, nu ser jag problemet. Det kostar visst 799 kronor... :mad: Fast då verkar man ju i alla fall få ett på 1,4 Ah... :confused:
 
Otroligt snålt att bara skicka med ett batteri samt en långsam laddare.
 
Förstår inte riktigt vad problemet är? Står ju inget om flera batteri och bara ett batteri på bilden, alla ryobi grejer som säljs med batteri har med de lilla batteriet.

Jag har det paketet, bra grejer för priset i mina ögon, skall jag bara trimma det nödvändigaste (runt träd och buskar) räcker batteriet (1800m2 tomt) men köpt till två st 2,4ah batteri från ebay för att kunna röja lite mer när man känner för det.

Vad man skall ha med sig är att det är paketerat som en trimmer, batteri och laddare och på lådan sitter det en sticker med med en bild på skruvdragaren och texten "included" som en liten bonus.

Jag hade tänkt köpa trimmern med batteri/ laddare men när jag kom till affären hade de precis packat upp en ny sändning med trimmer, batteri och laddare, men i denna sändning skickade det även med skruvdragaren. Jag såg både den gamla lådan utan skruvdragare och den nya, identiska, förutom stickern, samma pris.
Kan säga att jag va rätt nöjd att komma hem med en "gratis" skruvdragare och min sambo blev ännu gladare för hon tycker Hiltin är för tung.
 
Redigerat:
  • Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
F
oobum skrev:
Otroligt snålt att bara skicka med ett batteri samt en långsam laddare.
Fast snålt och snålt. Enligt TS kostar paketet enbart 999 kronor och då kan man nog inte förvänta sig så mycket mera. Sen är frågan om 999 kronor var ett tillfälligt pris. Klickar jag på länken i första inlägget får jag upp priset 2098 och till det priset känns paketet totalt ointressant. I varje fall för mig.
 
  • Gilla
Springare
  • Laddar…
Lagerhållaren på utgående axel är i plast och den smälte mycket riktigt sönder på vår nästan okörda trimmer så kvalité,,njaee..
 
oobum skrev:
Otroligt snålt att bara skicka med ett batteri samt en långsam laddare.
För 999:-? Du har inte små krav du!
 
Alfredo skrev:
Fast snålt och snålt. Enligt TS kostar paketet enbart 999 kronor och då kan man nog inte förvänta sig så mycket mera. Sen är frågan om 999 kronor var ett tillfälligt pris. Klickar jag på länken i första inlägget får jag upp priset 2098 och till det priset känns paketet totalt ointressant. I varje fall för mig.
2098:- är inge bra pris, men har sett detta paket på olika ställen de senaste 3 månaderna runt 1000 lappen och det tycker jag är prisvärt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.