Hej!
Var på Kjell och Company (toppen service som vanligt)
Jag skulle ha ett dubbeluttag för TP-kabel. Det ska monteras utanpåliggande.
Kjell och Company rekommenderade:
https://www.kjell.com/se/produkter/...infallt-utp-natverksuttag-cat-6-2-port-p67776

Samt denna förhöjningssram:
https://www.kjell.com/se/produkter/...-electric-exxact-forhojningsram-1-fack-p67757

Väl hemma ser jag att förhöjningsramen har som en glipa i bak-kant, dvs den kommer inte vara helt tät. Jag kan även tro att lägger man huvudet lite intill väggen kan man nog ana glipan. För ca 20 år sedan jobbade jag en aning själv med datanät, men tror aldrig att jag kom i kontakt med utanpåliggande ramar som inte var "täta" i sargen.

Vad tror ni är detta något som ska sitta i någon kanal egentligen? Eller funkar detta som utanpåliggande montage?
Mvh
Fredrik
 
  • Hand håller en förhöjningsram för eluttag i dess förpackning, med synlig glipa i bakkanten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand håller en förpackning med en Schneider Electric Exxact förhöjningsram för nätverksinstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller en förpackad Schneider Electric Exxact förhöjningsram för utanpåliggande montage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Meningen är att du ska montera själva basplattan med de två skruvarna på väggen först, montera sedan insatsen, i det här fallet ett datauttag, på basplattan med de två skruvarna och sedan trycker du dit den fyrkantiga ramen runt som då sluter tätt.

Ramen ligger åt fel håll i förpackningen för att inte klicka ihop av misstag

Tyvärr har du nog fått fel förhöjningsram för datauttaget, jag tror du behöver en på 35mm för att det ska få plats
 
  • Gilla
Leif i Skåne och 1 till
  • Laddar…
Hej
Tackar för svaret.
Attans ja det låter lite trångt med 21mm.
Men i förpackningen för ramen är det bara en ram. Så jag tror inte något kan snäppa ihop av misstag. Uttaget ligger alltså i separat förpackning.
Men det blir nog att kontakta kjelle igen, möjligtvis schneider själv.
Mvh
Fredrik
 
Det ligger 2st delar i förpackningen, bottenplattan ligger i ramen fast åt fel håll.
 
Du har rätt min vän, fel mig!
Snacka om att jag blev förvånad då jag tittade på den extra noga!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.