Hej!
Fick precis en offert på finplanering med färdigt gräs, alltså en klar trädgård.

tomten är 1055m2 men en liten del är skogstomt som kommer vara som den är, sedan upptar huset plus altan ca 180m2. Vi har beställt 350m2 färdigt gräs ungefär, han ska planschakta allt, lägga ut fem lass med certifierad harpad matjord, och rulla ut färdigt gräs. Han ska även gräva ut för lite grus ca 30m2, där han kommer gräva 30cm djupt lägga markduk och sedan bärlager (ska lägga plattor i framtiden).

Det som finns på specen är 32h grävning & 32h anläggningsjobb, 5 lass harpad matjord som sagt, transporter för jord och grus., samt allt material som kan tänkas behövas.Detta ska då vara en komplett planering av tomten.

Entreprenören vill ha 110 000 ink moms för detta jobbet.
I mina öron låter detta mycket, men är novis på ämnet så svart att veta. Vad säger ni?

Tacksam för snabba svar! Mvh Nicholas
 
någon??
 
Du kan ju alltid räkna lite på egen hand:

10 lass (ink bärlager och grus och jord), 30k
64h a 650sek 42000
40sek x 350kvm gräs:14000

Jag gissar mest på timpriset men det lär ju vara högt snarare än lågt iaf...

Tiden är ju inte mycket att säga om utan att se hur det ser ut, helt orimligt låter det ju inte även om 4 dagar för anläggningsdelen kanske sticker ut lite... Vad som är rätt pris lär du dig genom att fråga någon annan också.

Varför inte passa på att ha jävligt kul och hyra en grävare istället och fixa det själv? Kommer vara årets höjdpunkt!
 
hehe, ja man blir ju lite sugen faktiskt! Frågan är hur svårt det är att få grejerna jämna känner jag... Sen är det tiden framförallt...har nämligen 2 heltidsjobb och är bara ledig varannan helg. Så vi får se!

Tycker det låter som tiden är beräknad alldeles för högt, va vet jag, har nu skickat massa mail till olika, så vi får se vad de säger så man kan jämföra lite.

Fler som har några tankar, eller varför inte referenser till rimliga entreprenörer i älvsborg / göteborg:

Mvh Nicholas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.