M M.stojanovski skrev:
Hej!

Jag undrar om detta är byggt på rätt sätt eller om plasten behöver fortsätta en bit till under golvspånet eller ev. ner mellan bjälklaget ?

Tacksam för feedback .

Mvh Martin
Är det ett nytt hus? Plasten ska sättas ihop med plasten i väggarna våningen under vid normalt förfarande.
 
  • Gilla
M.stojanovski
  • Laddar…
T Tompafix skrev:
Är det ett nytt hus? Plasten ska sättas ihop med plasten i väggarna våningen under vid normalt förfarande.
Ja 6 månader gammalt. Men övervåningen var oinredd, det enda som var förberett var en skiva med luftspalt och isolering på hela golvet men ingen plast från våningen under .
 
M M.stojanovski skrev:
Ja 6 månader gammalt. Men övervåningen var oinredd, det enda som var förberett var en skiva med luftspalt och isolering på hela golvet men ingen plast från våningen under .
Okej. Ja då är det ju ingen fukt från våningsplanen under då du har en plast i hela undertaket. Fukten stiger dessutom.
Är plasten bara klämd under regeln eller är den ihopsatt i bjälklaget med plasten från våningen under?
 
  • Gilla
M.stojanovski
  • Laddar…
T Tompafix skrev:
Okej. Ja då är det ju ingen fukt från våningsplanen under då du har en plast i hela undertaket. Fukten stiger dessutom.
Är plasten bara klämd under regeln eller är den ihopsatt i bjälklaget med plasten från våningen under?
Så ser det ut under isoleringen. Ska plasten ihop med någon av dukarna på bilden där nere ?

Ja man kan säga att plasten är klämd av den träbiten.
 
  • Byggkonstruktion, isolering synlig, träbjälkar, metallbeslag, plastfolie, X-FOIL, byggmaterial, byggarbetsplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Isolera mot ytterväggen och dra ner platen och tejpa den mot den som kommer nerifrån.


Konstruktionsmaterial, isolering och plast markerade med färg, trä och byggskum synliga, byggarbetsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
M.stojanovski och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Isolera mot ytterväggen och dra ner platen och tejpa den mot den som kommer nerifrån.


[bild]
Tusen tack ! 🙏
 
  • Gilla
Tompafix
  • Laddar…
useless useless skrev:
Isolera mot ytterväggen och dra ner platen och tejpa den mot den som kommer nerifrån.


[bild]
En fråga till om du kan svara på den :)

hur gör jag i hörnet med väggen och plasten där, skall den också ner en viss bit ?
 
  • Isolering och träreglar i en väggkonstruktion, synlig plastfolie och band, ofärdigt bygge.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M M.stojanovski skrev:
En fråga till om du kan svara på den :)

hur gör jag i hörnet med väggen och plasten där, skall den också ner en viss bit ?
Där ser det ut som plasten ansluter till plasten nere. Eller ser jag fel?
 
T Tompafix skrev:
Där ser det ut som plasten ansluter till plasten nere. Eller ser jag fel?
Ja i hörnet gör den det. Då antar jag att det skall vara så på hela övervåningen? Även på kortsidorna? 😀
 
M M.stojanovski skrev:
Ja i hörnet gör den det. Då antar jag att det skall vara så på hela övervåningen? Även på kortsidorna? 😀
Japp.
Ingen fuktig luft ska kunna ta sig ut. Blir mkt tejpande..
 
  • Gilla
M.stojanovski
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.