Hej
Har fått taket nytt, skulle ingå 10kvm råspont som de inte tyckte behövde bytas.
På vinden är det hål upp i nock med skruv genom pappen. Lite orolig, behövs inte råspont överallt?

Kaminen är också flyttas sen tidigare och då har man bara spikat igen det, trots det är det luftfickor och det hänger en del inåt vinden.

Enligt bilderna, är det godkänt eller ska dom få rätta till det? Har redan lyft det en gång med takläggarna..
 
  • Interiör vy uppåt längs takets nock med synlig råspont och skruv genom takpapp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Undersidan av ett tak i vinden med synlig råspont och öppningar runt en skruv som går genom svart takpapp, märkt med "UTERUM".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hålet i takvägg där kaminrör varit med synlig isolering och metallplatta, spik och skruvar i konstruktionen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K kennyr skrev:
Hej
Har fått taket nytt, skulle ingå 10kvm råspont som de inte tyckte behövde bytas.
På vinden är det hål upp i nock med skruv genom pappen. Lite orolig, behövs inte råspont överallt?

Kaminen är också flyttas sen tidigare och då har man bara spikat igen det, trots det är det luftfickor och det hänger en del inåt vinden.

Enligt bilderna, är det godkänt eller ska dom få rätta till det? Har redan lyft det en gång med takläggarna..
Extremt oseriöst utförande..
Vad sa takläggarna när du pratade med dem?
 
P Pumabjörnen skrev:
Extremt oseriöst utförande..
Vad sa takläggarna när du pratade med dem?
Sponten som hängde inåt fick jag som svar att de inte var nån fara, dom har varit och kollat och försökt såga o skruva dit det som var löst.. Jag ville dock att de skulle byta ut sponten

Att det saknas råspont här o där på små partier fick jag som svar att det ändå är godkänt vid en ev besiktning.

inte helt nöjd att de slarvat och inte vill göra som jag vill
 
Vad är det för takbeklädnad? Ytpapp, plåt eller tegel/btg-tegel?

Låter ju helt otroligt att man uppenbarligen vet om bristerna men valt att inte bry sig om att åtgärda dessa i mina ögon väldigt lättlösta problem, tyvärr är ju den ökande avsaknaden av yrkesstolthet ett faktum idag det ser jag dagligen.

Är jobbet betalt och klart?, besiktning gjord?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.