Det ni ser är undersidan av furugolv till övervåning inlagt för 2 år sedan. Har isolerat rummet under alldeles nyligen och skulle nu sätta innertak, men får syn på dessa små skumma prickar… Kan det vara början till mögelangrepp eller vad tror ni som kan?
Undersidan av ett två år gammalt furugolv med små mörka prickar som kan vara mögel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Undersidan av ett furugolv med små svarta prickar som kan vara tecken på mögelangrepp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag hade nog gissat på det men ingen expert. Kanske värt att pensla på något?
 
Eller smuts..,
 
Jag har suttit o läst massa trådar om källare nu så kanske lite färgad av de o antog att detta var just i källare, är det det eller är det bara på bottenvåning ovan mark? Om det inte är i tex tvättstuga eller annan miljö som blir fuktig är det inte troligt med mögel i öppen konstruktion i ett vanligt hus.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Jag har suttit o läst massa trådar om källare nu så kanske lite färgad av de o antog att detta var just i källare, är det det eller är det bara på bottenvåning ovan mark? Om det inte är i tex tvättstuga eller annan miljö som blir fuktig är det inte troligt med mögel i öppen konstruktion i ett vanligt hus.
nej, ovan mark! Blev förvånad då det är en gammal lada och således har varit mycket god ventilation (enbart plankvägg m glipor) och nylagt tak som är helt tätt. Det har i princip blåst rakt igenom ladan.
 
T TypRätt skrev:
Jag hade nog gissat på det men ingen expert. Kanske värt att pensla på något?
Ja, kanske! Vad penslar man isåfall? Någon olja?
 
S Sorkpotten skrev:
Ja, kanske! Vad penslar man isåfall? Någon olja?
tex boracol
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.