Vit beläggning på stora delar av innertaket. Köpte för ett år sedan vet det påpekades att det fanns lite frost på innertaket vilket jag även kunde notera förra vintern som nyinflyttade.

Skrapas lätt bort med nagel.
 
  • Vit beläggning på träinnertak i en vind med synliga takbjälkar och isolering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit beläggning på träinnertak med synlig trästruktur och en knut.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Innertak med träbjälkar och vit beläggning som kan skrapas bort med nagel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
ser ut som mögel tycker jag
 
  • Gilla
ati
  • Laddar…
Ajdå... Fler med samma eller annan åsikt?
 
Det är inte målarfärg om man säger så.
 
  • Gilla
LoTiX
  • Laddar…
Ett så kallat ädeltak.
 
  • Gilla
LoTiX
  • Laddar…
Düsseldorff
Vitmögel och lite blånad.
 
  • Gilla
LoTiX
  • Laddar…
Har du en oisolerad vindslucka som läcker in varmluft på vinden? Då kan det bli frost under vintertid som sedan skapar dessa problem. Dock oftast precis ovanför vindsluckan.
 
S Stugmannen skrev:
Har du en oisolerad vindslucka som läcker in varmluft på vinden? Då kan det bli frost under vintertid som sedan skapar dessa problem. Dock oftast precis ovanför vindsluckan.
Precis jag har bättrat på den men inte perfekt. Och detta är spritt även bort mot kök. Funderar på om det förvärrats när de drog om spisfläkten, har bett en firma komma och kolla.
 
L LoTiX skrev:
Precis jag har bättrat på den men inte perfekt. Och detta är spritt även bort mot kök. Funderar på om det förvärrats när de drog om spisfläkten, har bett en firma komma och kolla.
då har du förmodligen lokaliserat källan till problemet iaf. Försök isolera ordentlig där så att varmluft inte går igenom. Sen tror jag på lösningen du är inne på. spruta på noggrant med mögelstoppare och skrapa bort. sen är det bara att vänta och se om det kommer tillbaka. en halvliter mögelfri räcker till ca 5-10m2 men snåla inte. skaffa en uv-mögelkontrollampa med så att du kan se om det har spridit sig mögeltrådar runt, så att du även kan behandla dessa ytor.
 
S Stugmannen skrev:
då har du förmodligen lokaliserat källan till problemet iaf. Försök isolera ordentlig där så att varmluft inte går igenom. Sen tror jag på lösningen du är inne på. spruta på noggrant med mögelstoppare och skrapa bort. sen är det bara att vänta och se om det kommer tillbaka. en halvliter mögelfri räcker till ca 5-10m2 men snåla inte. skaffa en uv-mögelkontrollampa med så att du kan se om det har spridit sig mögeltrådar runt, så att du även kan behandla dessa ytor.
Tack för tips! Bör jag ha specifikt mundskydd vid arbetet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.