Tittar på ett objekt och efter andra visningen läste vi på om hussvamp och blev oroliga. Fattar att det är svårt att basera bara på bilderna men tänkte vädra med er ifall någon tydligt känner igen det.

Ägaren har bara ägt ett år och har dålig info/koll på objektets historia. Men det har varit läcka runt murstock som är återgärdad.

Vi tänkte vid ev köp ha som klausul att testa detta för hussvamp.

Dela med er av tankar och erfarenheter.
 
  • En vitmålad murstock med en öppen spis i ett vardagsrum. Några fläckar syns på murstockens yta vilket skapar oro för hussvamp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en vitmålad murstock med en inbyggd kamin i ett rum med ljust träpaneltak och ljusa väggar. En krona hänger i bakgrunden vid en dörröppning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en vitmålad murstock med misstänkta fuktfläckar och mögelmärken vid takanslutning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det ser inte ut som svamp.

Det är näsan bättre att säljaren har låtit bli att måla om murstocken. Det hade varit lätt att dölja missfärgningen.
 
  • Gilla
murveldjur
  • Laddar…
D Du och 19till skrev:
Det ser inte ut som svamp.

Det är näsan bättre att säljaren har låtit bli att måla om murstocken. Det hade varit lätt att dölja missfärgningen.
Va förvirrad jag blev av notisen "du och 19 till har kommenterat ditt inlägg" innan jag förstod att det var ditt namn. Haha

Ja, säljaren hade kunnat göra mycket för att förbättra sig situation, typ ta bort dom tomma spritflaskorna som ligger här o var.
 
  • Haha
Sthlm_
  • Laddar…
Kolla på vinden så det inte finns bekymmer där. och kontrollera att det verkligen är åtgärdat läckan.

Om det inte längre läcker är det inte något jag ser på bilden som lite färg inte kan fixa.
 
D Du och 19till skrev:
Kolla på vinden så det inte finns bekymmer där. och kontrollera att det verkligen är åtgärdat läckan.

Om det inte längre läcker är det inte något jag ser på bilden som lite färg inte kan fixa.
Tack för svar 😊
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.