Hej blir inte helt klok på denna Jotun färg som jag fick av en vän.
Är det en grundfärg eller är det liksom de sista lager färg man använder för att måla träfasaden med?
Det står täckfärg på burken.. Vet inte vad de menar med det. Någon som vet?
 
  • Burk med Jotun Demidekk Ultimate täckfärg för träskydd, lite färg spillt på locket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hammare&Spik Hammare&Spik skrev:
Hej blir inte helt klok på denna Jotun färg som jag fick av en vän.
Är det en grundfärg eller är det liksom de sista lager färg man använder för att måla träfasaden med?
Det står täckfärg på burken.. Vet inte vad de menar med det. Någon som vet?
Täckfärg är den synliga färgen. Alltså inte grundfärg. Bör även stå lite info på förpackningen angående hur man ska förbehandla osv.
 
J J Vos skrev:
Täckfärg är den synliga färgen. Alltså inte grundfärg. Bör även stå lite info på förpackningen angående hur man ska förbehandla osv.
Tack. Jo de står lite. Våran fasad är helt ny och grundade och mellanstruken från fabrik.
Så jag antar att det bara är att måla ?
 
Hammare&Spik Hammare&Spik skrev:
Tack. Jo de står lite. Våran fasad är helt ny och grundade och mellanstruken från fabrik.
Så jag antar att det bara är att måla ?
Ja, det är bra färg iaf.
 
J J Vos skrev:
Ja, det är bra färg iaf.
Ja det måste det va. Med tanke på pris i butik :)
 
  • Haha
J Vos
  • Laddar…
Om panelen redan är mellanstruken så ska den täckmålas en gång till med samma färg.
Annars behövs det 2 strykningar och vitsen med mellanstruket var mer eller mindre bortkastade pengar…
Jotuns Ultimate är annars en jättebra färg och det finns annars bra information på deras hemsida…
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.