Hej, bor i en bostadsrätt där det ser ut såhär. Undrar om det är förberett för tvättmaskin? Finns jordad el i badrummet också

Sen undrar jag om golvet som ser ut som helt vanligt klinker. Är det safe att duscha på? Har ett fristående badkar som jag är ganska sugen på att slänga ut för att göra plats åt tvättmaskinen och då duscha på golvet. Det är klinker med lutning mot golvbrunnen. Förstår att det är en fråga som besvaras av att titta på tätningsskiktet. Men tänkte om någon kan höfta hur det brukar vara med denna typen av badrum

Vet ej hur gammalt badrummet är men minst 15 år i alla fall. Slutet av 90/början av 00 tror jag.
 
  • Klinkergolv och vit handfat med synliga vattenrör samt tapp för trolig tvättmaskinsanslutning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rörutstick i badrum intill kakelvägg och svart klinkergolv, möjlig plats för tvättmaskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Väggmonterad vattenkran med svart ratt och blått märke mot kaklad vägg, möjlig tvättmaskinsanslutning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja det ser onekligen ut som det är klart för TM
Finns el också?

Det borde vara helt lugnt att dusch direkt på golvet
 
nino nino skrev:
Finns el också?
Verkar ju va nån hårtork till vänster där så det kan ju va framdraget.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
nino nino skrev:
Ja det ser onekligen ut som det är klart för TM
Finns el också?

Det borde vara helt lugnt att dusch direkt på golvet
Ja det finns jordad el. Tack för svaret! =)
 
  • Gilla
Stefan N
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Verkar ju va nån hårtork till vänster där så det kan ju va framdraget.
Ja det såg jag inte
 
BirgitS
M martinogren skrev:
Vet ej hur gammalt badrummet är men minst 15 år i alla fall. Slutet av 90/början av 00 tror jag.
Försäkringsbolagen brukar räkna med att det är ungefär så lång tid som är den tekniska livslängden på dåtidens tätskikt under kakel.

Med det utseendet kan badrummet vara ändå äldre. Kolla om föreningen har några uppgifter angående tidigare badrumsrenoveringar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.