Jag är rätt övertygad om att så är fallet.. men kanske någon av er har bra koll..
 
  • En skalbagge med svart huvud, svarta ben och brun kropp sitter på en vit yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om man bildsöker tycks detta inte vara husbock. Kolla rumpan som i så fall ska ha en liten utbuktning.
På bildsök finns en del liknande otyg som inte är så "farliga".
 
yonna yonna skrev:
Om man bildsöker tycks detta inte vara husbock. Kolla rumpan som i så fall ska ha en liten utbuktning.
På bildsök finns en del liknande otyg som inte är så "farliga".
Jag tror det är beroende på kön:
 
  • Två insekter sida vid sida, den vänstra är brun och den högra är svart, vilket antyder könsskillnader.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
T twinor skrev:
Testa att skicka in bilder och beskrivning till jourhavande biolog annars.
[länk]
Dom har varit behjälpliga när vi hittade några små baggar inomhus för ett tag sen.
Samma här, bra tjänst! Svarade snabbt.
 
T twinor skrev:
Testa att skicka in bilder och beskrivning till jourhavande biolog annars.
[länk]
Dom har varit behjälpliga när vi hittade några små baggar inomhus för ett tag sen.
Japp! Har skickat till dem. Kan ta ett par veckor för svar under sommaren tydligen.. men jag håller tummar att de svarar.. och att det INTE är husbock.
 
  • Gilla
twinor
  • Laddar…
C coupas skrev:
Japp! Har skickat till dem. Kan ta ett par veckor för svar under sommaren tydligen.. men jag håller tummar att de svarar.. och att det INTE är husbock.
Jag skulle dock säga att det inte är en husbock. Inte minst för att den inte överensstämmer med bilden du la upp som jämförelse, men också för att Google säger Orangefärgad kamklobagge.

Edit: Orangevingad
 
  • Gilla
coupas
  • Laddar…
A AndersS skrev:
[länk]
HURRA!

Det verkar ju vara en sådan du länkade.

PUH!

Stort tack!
 
  • Älska
yonna
  • Laddar…
C coupas skrev:
HURRA!

Det verkar ju vara en sådan du länkade.

PUH!

Stort tack!
Se uppdaterat inlägg, missade det svenska namnet.
 
M mickeforsberg skrev:
Jag skulle dock säga att det inte är en husbock. Inte minst för att den inte överensstämmer med bilden du la upp som jämförelse, men också för att Google säger Orangefärgad kamklobagge.

Edit: Orangevingad
Ser nu att du var först.

Puh., tack så himla mycket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.