Hitachi 14/18 DSAL från ToolAB brukar förordas när man kommer upp i 2500-3000 klassen.
Läs lite på forumets 476 olika skruvdragartrådar så får du läsa om alla vinklingar o skruvningar fram o tillbaka.
 
hehe, ja det finns säkert hundratals trådar. Vad gör Hiitachin till ett bättre alternativ?
 
exakt det står i dom trådarna, BH har en sökfunktion... ;)
 
peternicklas
Åk ut och titta på den, känns den bra så köp den. Finns ett antal olika märke som är bra i den prisklassen, Dewalt och Bosch är 2 andra. Sedan kan du köpa på Ebay.com för mycket bra priser om du bara vet vad du vill ha.
 
en nackdel kan vara vikten....
/
M
 
ok, tack för svar! Några tips på vägen, vad är viktigast att titta på?
 
peternicklas
För mig var det att kunna använda batterier till flera olika maskiner. Jag köpte därför Dewalt 18V och har 5 olika maskiner med samma typ av batteri och laddare. Även här ligger Dewalt lite för då de gamla battterierna helt ersätts med Li-ion batteri och passar direkt i de gamla maskinerna. Man behöver dock en ny laddare.
 
Redigerat:
Som sagt, det är nog den mest ställda frågan på verktygs-delen på forat. Det finns många åsikter att botanisera i.

Men, skapa en egen spec, hur ska den användas, vad är viktigt för dig?

Vikt - inte bli trött i armen?
Samma batteri till flera maskiner i samma serie?
Prestanda/vridmoment?
Batteriprestanda
Fysiska mått (gärna kort "huvud")

Jag har själv en rad Makita verktyg som använder deras 18V Lion batterier och är nöjd med det flesta av dessa. Tyckte priset på TS länkade verktyg var rätt bra ändå, för att vara Sverige.
 
  • Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
det är en bra maskin! du blir förmodligen inte besviken + att makita har ett stort utbud av nakna "utan batteri" 18v maskiner som man kan kompletera med i efterhand.
Jag är iaf nöjd med min makita!
 
Det slutade med att jag köpte Makitan efter att ha klämt och känt samt jämfört med känslan hos andra märken. Möjligt att det går att hitta någonting ännu mer prisvärt eller genom att beställa från utlandet men i detta fall tyckte jag att det var bra nog. Tack för alla tips på vägen.
 
Du kommer bli nöjd, Makitan är riktigt bra.
 
Makita gör bra maskiner, men jag är förälskad i min festool maskin, ligger bra i handen, batteriet räcker länge, stark, snabbladdad.

Men verktyg är som med färger, alla har sin favorit och det är inget fel med det! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.