Gällande stabilitet glasräcke.

Det gäller mindre altan, höjd ca 3m på smått lutande plåttak (betong under). Varje glasräcke, väger ca 20 kg och 1×1m, och kommer fästas med medföljande fästen på 95-95 stolpe. Går det att fästa stolparna med vinkel (fransk träskruv 40mm) direkt på trallen (28/120), vinklar endast på sidorna. Eller är det inte tillräckligt stabilt och kommer behöver ytterligare bjälke under?

Tack på förhand.
 
Düsseldorff
Nej, du kan inte fästa räcket endast i trallen. Det kommer bli en dödsfälla med tanke på att det är ett 3m fall.
 
  • Gilla
Element-Bosse
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Nej, du kan inte fästa räcket endast i trallen. Det kommer bli en dödsfälla med tanke på att det är ett 3m fall.
Misstänkte det, tack för svar. Har en bekant som hjälper mig. Han påstår sig kunna bygga altan men tror inte han byggt med glasräcken innan.
 
  • Gilla
Düsseldorff
  • Laddar…
Düsseldorff
E Element-Bosse skrev:
Misstänkte det, tack för svar. Har en bekant som hjälper mig. Han påstår sig kunna bygga altan men tror inte han byggt med glasräcken innan.
Se till att göra det ordentligt, särskilt på den höjden. Du kommer aldrig förlåta dig själv om någon blir skadad.
 
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Se till att göra det ordentligt, särskilt på den höjden. Du kommer aldrig förlåta dig själv om någon blir skadad.
Jag är helt enig.
 
  • Gilla
Düsseldorff
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.