Nej ...någon sådan standard finns inte.
Det blir till att mäta/testa för att se om det går.
 
Hmm. Karmbyte på gång...
 
Vilken dörr valde du? Återkom gärna med lite synpunkter kring dörren sen! Vi har också tittat just på dom där två dörrarna. :)
 
hheheh skrev:
Vilken dörr valde du? Återkom gärna med lite synpunkter kring dörren sen! Vi har också tittat just på dom där två dörrarna. :)
Det blir den från Bauhaus. Känns mer modern. Den ska lackas grå.
 
Nu är det konstaterat. Både karmarna som placering av gångjärn är olika.
 
kamilenski> Någon åsikt om Bauhaus Växjö dörr än? Känns den tät och gedigen? Funderar på att köpa en sån själv den kommande veckan så det vore intressant att få lite feedback från en som levt med den i snart en månad...
 
onbird skrev:
kamilenski> Någon åsikt om Bauhaus Växjö dörr än? Känns den tät och gedigen? Funderar på att köpa en sån själv den kommande veckan så det vore intressant att få lite feedback från en som levt med den i snart en månad...
Den är lite tunnare (högre U-värde) och kass målning av karmen. Börjat redan gulna på vissa ställen (kåda från kvistar?). Det ser inte så bra ut.
Men dörren ser fint.
 
Högre U-värde = inte så bra va?
 
onbird skrev:
Högre U-värde = inte så bra va?
Nej ;(
Men mycket snyggare.
 
Vi har nyligen satt in Växjö-dörren. Bara haft den 1 vecka så jag kan inte säga så mycket mer än att än så länge tycker jag det känns som en kanondörr för det priset. U-värdet ligger på 0,8-0,9 nånting och det är väl i nivå med bra swedoor och diplomatdörrar vad jag sett. Kan kolla exakt på ett faktablad jag har hemma.
 
hheheh> Kanon! Låter peppande. Du har inte upptäckt någon logga eller dylikt som kan skvallra om vilken dörrtillverkare som ligger bakom dörren?
 
http://www.safco.dk/ är tillverkaren.
0.9 är U-värdet enligt faktabladet jag fått från bauhaus.
 
Stort tack för all info om Växjö-dörren. Lutar att det blir en sån. Lyckas inte luska fram så mycket om Safco, varken för eller emot, men vi gillar utseendet och kör på, tror jag...
 
Jag köpte Ystad från Bauhaus (i princip samma dörr tror jag men utan fönster), jag fick dock inte vanliga karmskruvar att få plats utan körde vanliga skruvar modell grövre. Hur har ni andra gjort?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.