Vi köpte ett hus som tidigare ägare hade renoverat. Badrummet har hål på väggen för kablage till badrumsskåp eller spegel med belysning. Men runt kablarna ser det ut att vara tomrum och det är inte isolerat. Ser det normalt ut? Ska man kunna se delar av någon sorts fuktskydd? Bör jag täta det och i så fall hur?
Mvh
 
  • Handfat med tvål, rakhyvel och en improviserad tandborstehållare gjord av sugrör och klädnypor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit genomföringskabel genom vägg, närbild, ojämn öppning, skarp fokus nära, suddig bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rör genom vägg med synlig isolering och skum; oavslutad konstruktion eller reparationsarbete är det synliga temat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Det ska väl numera vara någon sorts tätning mellan elröret och tätskiktet men risken för att det ska ställa till något problem är ju väldigt liten, det är ju inte ett ställe där det brukar rinna vatten. Sen kanske det var andra regler när badrummet gjordes. Sätt upp en spegel eller spegelskåp så blir det ju ändå mindre risk för att det kommer vatten där.
 
  • Gilla
16386 och 3 till
  • Laddar…
tommib
Jo, fast det där ser rätt nyrenoverat ut. Jag skulle bli misstänksam av att det inte syns något tätskikt i hålet. Har ni fått en redovisning av säljaren hur det är byggt?

Kolla i golvbrunnen och se om det finns tätskikt vid den (ska vara klämt i en klämring, googla för bilder).
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Jo, fast det där ser rätt nyrenoverat ut. Jag skulle bli misstänksam av att det inte syns något tätskikt i hålet. Har ni fått en redovisning av säljaren hur det är byggt?

Kolla i golvbrunnen och se om det finns tätskikt vid den (ska vara klämt i en klämring, googla för bilder).
Vi har hittat tätskikt i golvet men inget tecken på det i väggarna. Tyvärr fick vi inga dokument på det arbetet från säljaren. Tack för svaret!
 
tommib tommib skrev:
Jo, fast det där ser rätt nyrenoverat ut. Jag skulle bli misstänksam av att det inte syns något tätskikt i hålet. Har ni fått en redovisning av säljaren hur det är byggt?

Kolla i golvbrunnen och se om det finns tätskikt vid den (ska vara klämt i en klämring, googla för bilder).
Tack för svaret :)
 
Är det ett faktiskt badrum, eller är det en toalett?
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
C Cerb skrev:
Är det ett faktiskt badrum, eller är det en toalett?
Det är ett badrum.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.