Hösten 2020 totalrenoverade vi vårt badrum som ligger i en lgh från 1920 talet. Vi var väldigt nöjda med våra hantverkare som hade våtrumsintyg. Men idag efter en noggrann inspektion av golvbrunnen så märkte vi att det såg lite konstigt ut. För mig ser det ut som klinkerramen har sjunkit 2mm och lämnat ett spår och dessutom blottställt ett glapp? I bilderna ser ni brunnen som placerats i center för kuvertskärning med en golvbrunn rsk 7133867 samt en purus square 15x15cm tile insert. Min fråga är om det bara är jag som tycker att glappet ser konstig ut eller om det ska se ut såhär med den här typen av brunn efter ca 1,5 år? Vänligen se bilderna för egen bedömning. Uppskattar all information.Tack ps lägger gärna upp fler bilder om det behövs.
 
  • Renoverat badrumsgolv med klinkerram kring en kvadratisk golvbrunn där ramen verkar ha sjunkit något.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på golvbrunn med synligt glapp mellan klinkerramen och brunnens metallkant.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på golvbrunnen med en synlig spricka där klinkerramen verkar ha sjunkit och lämnat ett glapp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på klinkerram som sjunkit kring en golvbrunn i ett renoverat badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på golvbrunn med sänkt klinkerram som lämnar ett spår och glapp runt brunnen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på golvbrunnen med synligt glapp mellan klinkerram och brunnslock efter renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en golvbrunn med synligt glapp och klinkerram som tycks ha sjunkit.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Nej, den ska inte sjunka så där, den ska sitta stenhårt och på sin höjd ha en minimal spricka mot fogen pga att stål och klinkers/fog rör sig lite olika.

Vad består ditt bjälklag av? Ta gärna en bild utan silen och vattenlåset.

Oavsett anledning så bör du kontakta firman
 
  • Gilla
Juglook
  • Laddar…
Det är träbjälklag. Jag har kontaktat firman och han säger att det är normalt, men själv är jag tveksam. Finns det någon utomstående kontrollansvarig man skulle kunna kontakta ?
 
  • Detaljbild av träbjälklag med potentiella skador och rörledningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en trasig tvättmaskins gummipackning och sönderfallande träbjälklag bakom.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
J Juglook skrev:
Finns det någon utomstående kontrollansvarig man skulle kunna kontakta ?
Du kan kontakta BKR resp. GVK beroende på vilken organisation som har gjort mallen för våtrumsintyget. De har besiktningsmän. Men det finns fristående också som man t.ex. kan söka fram på www.sbr.se.

Välkommen till forumet också!
 
  • Gilla
Juglook
  • Laddar…
Tack
 
@Juglook
Hur gick det? Vad var orsaken?
Har ett liknande problem med vår ram
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.