Hej,
Jag har en altandörr (bild 1) som jag skulle behöva veta märke på. Är det någon här som kan identifiera?
Anledningen är att jag skulle behöva beställa en reservdel – ett litet bläck (bild 2), som sitter inuti dörren och håller dörrens två glas.

Evigt tacksam till den som kan hjälpa till.
 
  • Altandörr med vit karm och handtag, reflektion av rum och växt i glaset.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Altandörrs beslag av metall som håller glasen på plats, i behov av identifiering för reservdel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Se efter om tillverkarens namn och artikelnummer står på insidan av karmen på glasen. Eller öppna dörren fullt och titta längs Sudan på dörren efter tillverkare.

Exempelvis

Dörrens insida öppen, med tillverkaretikett och artikelnummer längs karmen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Meddelandet gick iväg snabbt, men förutom SP kontroll och lite andra nummer så står det Elitfönster längst ner på märkningen.
 
Ser exakt ut som våran målad plåt.
Tillverkas av
http://maximalfonster.se/

Dessa borde kunna svara på eventuella reservdelar.
http://maximalfonster.se/?p=page&pID=6
Ser att Mistralgruppen är med då är det samma tillverkare, Mistral är en stor leverantör av fönsterlösningar.

Jag antar att det är delen till vänster du är ute efter?
Kan tillägga att delen inte klämmer så bra mot glaset, dessa är 1 år gamla jag ska byta ut dem till sommaren mot andra dörrar.


CE-märkt etikett på fönsterram med tekniska specifikationer och tillverkarinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
exakt,
säg åt dom att dörren inte lever upp till standard, en dörr borde hålla mer än ett år utan större servicebehov.
Dra någon snyftare att ni valde dom istället för Elifönster så borde det gå vägen.. (y)
 
Nu har inte min dörr gått sönder det är färgen jag inte tål, vem har bruna fönster idag?
 
Då är jag med, bruna fönster är väl helt ok. För minnena tillbaka till en svunnen tid, 80 talet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.