Obehandlade träpaneler på en byggkonstruktion med diagonalförstärkning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Hälsningar Jlmlilu
 
Det ser ut som att locket vilar på framkanten och inte på tvärbalkarna. Konstruktionen verkar lite underlig. Om du ändrar så att balkarna får stöd så borde det funka. Att bräderna spricker längs med borde inte vara ett så stort problem sen. Jag tycker själv att det känns meningsfullt att laga saker.
 
Tröskel som vilar på trappans främre del, bredvid obehandlat trägolv och trappsteg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ja, så är det. Den vilar på själva framdelen (skickar med en bild) Tror inte det går att göra på annat sätt


J Jackdaw skrev:
Det ser ut som att locket vilar på framkanten och inte på tvärbalkarna. Konstruktionen verkar lite underlig. Om du ändrar så att balkarna får stöd så borde det funka. Att bräderna spricker längs med borde inte vara ett så stort problem sen. Jag tycker själv att det känns meningsfullt att laga saker.
 
J Jlmlilu skrev:
[bild]
Ja, så är det. Den vilar på själva framdelen (skickar med en bild) Tror inte det går att göra på annat sätt
Det kanske skulle vara en ide att byta ut locket mot ett i lite kraftigare plywood? Då behövs ju inte tvärbalkarna.
 
  • Gilla
Jlmlilu
  • Laddar…
Min kökssoffa är av liknande konstruktion fast med en mycket bredare bräda framme, jag limmade med domino och den har hållit några år nu.
Väldigt jobbigt med en lös bräda då det alltid skulle luggas på undersida låren När man satte sig
 
  • Gilla
Jlmlilu
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.