Hallooooooo!!!!
Jag och min sambo har nu planer på att bygga hus!!! :cool:

Och har nu efter lååååååång tids letande, bläddrande i kataloger, fastnat för A-HUS- VINGA!!!
det ser jättefint ut!! :)
Med lite egna personliga ändringar tror jag att det kan bli kaaaanon bra!!!!

Och säljaren vi har är jätte trevlig, hjälpsam och det är jätte viktigt för oss, så det känns jätte bra!!!

Men jag skulle vilja fråga om det är någon som har några BRA / DÅLIGA erfarenheter av A-HUS???
Och gärna om ni har byggt ett VINGA hus och vad ni tycker om det?!?


Bilder är också jätte roligt om ni har och vill visa!!!!

Tack på förhand

// IDA :rolleyes:
 
HEJ IDA


Vi kommer också att bygga med A-Hus men inte vinga.
Vi har hittils bara bra saker att säga om A-hus vår säljare har ställt upp på oss till 100%. Finns inget att anmärka på. och tydligen är de 10 största hus leverantören i sverige. Och dom siktar högre.
vi hade kontakt med några andra innan vi bestämde oss men fick inga direkta svar av de säljarna tills vi ringde A-Hus dom var snabba med svar på det dom inte visste direkt. hittils har vi fåt svar på våra frågor dagen efter dom fåt frågan.



/Kenneth
 
Snailman
Jag är ganska säker på att jag har sett ett A-hus Vinga, det borde ju inte vara så många hus som liknar det. Tyvärr har jag inte så mycket mer än det att komma med...
 
Min svåger har ett Vinga i Stockholmstrakten. De har den "gamla" planlösningen och har gjort om lite, bl a förlängt huset. Huset är kanonfint och han är som det låter jättenöjd både med huset och A-hus. Jag tycker personligen att deras planlösning är bättre än den i nuvarande katalog.
 
Vad ligger priset på denna villa?
 
Vi bygger ett Vinga ur 2007-års katalog. Vi valde vinga för att planlösningen passade oss bra. Vi kan dock säga att vi är allt annat än nöjda med A-hus (Kungsbacka) och våran lokala A-hus säljare. Det har varit ett par riktigt stora problem med byggsatsen som levererades av A-hus (även ritningen på plattan då plattan var större än byggsatsen).

Vi betalade 1078000:- för huset i grundutförande, tillval för ca: 150000:- (dock inte alla från A-hus).
Se våran hemsida för bilder mm. www.lovdalsvagen.se
 
Hej!!!

Okej! Vad tråkigt att de inte har gått bra för er...
för stor platta till byggsatsen m.m???
hur lyckas de??
och säljaren var inte heller bra???
fy va trist....

Jag följer er byggnation så fort jag har tid att sitta vid datorn!!!
jätte roligt att ni har lagt upp det som en "byggdagbok" med berättelser och framför allt bilder!!

Vi ska också bygga ett vinga hus i hemsjö/alingsås.
Det skall bli jätte kul men man blir ju inte annat än nervös när man hör sådant ni berättar....

Vi har en säljare ifrån husknuten i göteborg!! han är kanon trevlig ocg hjälper till när man än finner frågor...
Det är det possetivt det vi har fått hittills!!!!

Vi var inne i ett a-hus vinga igår... fast den gamla ritningen...
det kändes mycket mindre och med en sämre planlösning...
Så när jag ser hur ert ser ut och tittar på vår planritning så tror jag att det ej kommer att bli bättre än bäst!!! tillslut............ :)

Lycka till!!! Hoppas att allt kommer att ordna sig!

Mvh Ida
 
Hej!

Vi har också byggt med A-hus i samma del av landet. Vi hade också säljare från Husknuten som var toppenbra! Tyvärr började problemen när han inte längre var delaktig.

Vår byggledare har varit under all kritiken och vi har haft jättemycket strul. Detta vet man ju inte när man skriver kontrakt, men ta gärna upp med din säljare att du hört mycket negativt om just "byggprocessen" i Göteborgsområdet och fråga vad de gör åt det! Kräv att ni får en ERFAREN byggledare!! Det är jätteviktigt att få bra byggledare och hantverkare. Vårt hus blev ej klart till inflyttning och det stod tomt veckan innan (inga hantverkare var på plats) men byggledaren hävdade att de var där. (T.o.m. när jag stod i huset och ringde...) Mycket är fel och det tar tid att få dem att åtgärda allt. Vi måste ligga på nästan varje dag för att det ska hända något. Ingen verkar vilja ta ansvar, vilket så klart känns trist.

Jag har tyvärr hört om flera husbyggen med A-hus i Göteborgstrakten och Halland som varit under all kritik. Jag skulle inte bygga med A-hus igen, men hoppas att det går bättre för er! Stort lycka till!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.