Y
listar inköp utav alla maskiner man behöver i kök och tvättstuga,
men frågan är om det är dumt att köpa nu, kommer nyheter snart, prisändringar, osv..
eller ska jag köpa och se deprimerad ut..
 
Tyresö
Det kommer nyheter hela tiden - det går inte att resonera om att "man kanske ska vänta" - då får du vänta hela livet. Behöver du handla, då är det lika bra att handla nu när du behöver det.

Det är samma med TV och stereo - det kommer nyheter hela tiden, varför vänta ett halvår till den senaste nyheten - den är ju ändå uråldrig året därpå.
 
Köp dem dagen innan du skall börja använda grejerna, finns ingen vits att köpa tidigt och låta garantin ticka. Enda anledningen är om man får ett kanonpris.
 
Y
fast ska ha tv oxå och tv-folket säger man ska lugna sig någon månad för nyheterna är runt hörnet...
-tänkte om det var samma med vitvaror..


och ja, jag är gott sugen att börja köpa in, forskar förfullt vilka modeller som verkar bäst...
-fast inser att jag bör nog avvakta tills jag har nånstans att ställa allt... och kolla pånytt när det är dags om en månad..
 
Men ny teknik för vitvaror utvecklas inte alls lika snabbt som t.ex. TV-apparater gör just nu även om reklamen kommer med "superduper nya funktioner" i vitvaror så är det ganska marginellt. Köp det du behöver när du ska använda det.
Och framför allt, behöver du alla de fina funktioner i de avancerade modellerna, fundera på det? Vi är väl inte på 3-4 omgången maskiner och har nu slutat att fokusera på dem och valt enkelhet men ändå försöka välja en maskin med "kvalite".
Ta följande exempel, vår ugn har varmluft, grill, etc, behöver man då en micro med dessa funktioner. Tja, kanske men den vi slängde ut i mellandagarna hade det och var aldrig använt på 20år så nu blev den en utan dessa funktioner och till halva priset mot vad den 20år gamla kostade som ny.
Och även diskmaskinen blev utbytt och det vi nyttjat på den tidigare var normaldisk och snabbspolning, trots flera kombinationer. Visst har den nya en display med tid, men till vilken nytta. Man vet ju att en disk tar ca 1,5-2timmar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.