Vi är helt nybörjare på det här med att bygga hus men har nu funderingar på att faktiskt bygga nytt - 1-plansvilla och vi håller som bäst på att prata med olika hustillverkare.
Vi har fått fatt på en lokal byggmästare/byggföretag som har byggt ett 20-tal villor där vi bor och han har gett oss en offert som innebär ett kvadratmeterpris på ca 12200 kr på huset och för garaget ca 4000 kr- nyckelfärdigt.
Huset kommer att vara på 150 kvm med inbyggt garage ca 31 kvm. Leveransbeskrivning är väldigt snarlik de stora hustillverkarna; råspont yttertak, isolerade innerväggar, 15mm parkett, kakel o klinker till 200:-/kvm, 500mm isolering ovan, 300mm i plattan, 240 mm i väggarna m.m.

Vad tycker ni? Låter det här bra?
__________________
Livet är som att bygga med legobitar - Alltid är det nån
j-kla bit som fattas!
 
Låter bra tycker jag iaf. om grund och allt ingår.
 
Ja just det, glömde skriva att grunden ingår. Det är med standardgolvvärme.:)
 
Det är ett otroligt bra pris. Det hade det varit även om grund inte ingått.
 
Hemmakatten
Mycket bra pris låter det som! :)
Berätta gärna lite mer om huset.
 
Var i landet måste man bo för att kunna få ett så pass skäligt pris?
 
matwe: Var i landet måste man bo för att kunna få ett så pass skäligt pris?

I det här läget Rekommenderar jag Västmanland :) .

Tack för era positiva svar! Tänker ändå försöka pruta några kronor som sig bör, eller?? :)
 
Vem ska snickra åt er?
 
Robert_Maria skrev:
Vem ska snickra åt er?
Just nu håller vi på och diskuterar hit och dit med företaget så jag vill därför i dagsläget inte säga vad företaget heter. Hoppas på förståelse för det! ;)

Lovar att återkomma med ytterligare info. när saker ev. har rotts i hamn :) .

Verkar som om flera tycker att det är ett bra kvm-pris så vi fortsätter våra diskussioner/förhandlingar.
 
Ja för nyckelfärdigt låter det bra, det är ju bygglönerna som kostar i detta vackra land. Materialet till huset inkl ansl avg ligger väl på ca 800 000 i detta fallet.
 
Det lät som ett närmast irriterande (för alla andra som betalt betydligt mer) lågt pris. Och i dessa dagar av byggrusch och materialbrist. Man tänker instinktiv: vad är haken?
 
Är det månde Mälarvillan som du har fått ett bra pris av? ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.