Hej,

Som rubriken lyder, vad tror ni? Jag vet inte hur gammal den är.

Med vänlig hälsning
 
  • Träkonstruktion på gräsmatta, möjligen ett litet skjul eller gömställe, enkelt, lantligt, dagsljus, obebyggt område.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Äldre träbänk och en persons sko, gräs i bakgrunden, dagsljus, utomhus, slitet trä.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En trästaketsektion stående på gräs med synliga tecken på väderexponering och åldrande.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trädgård med träkompost, grönt gräs, grenar, buske, trästaket och vit plaststol.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Eftersom det inte är en "vanlig"pallkrage och brädorna ser väldigt släta ut så gissar jag på ja
 
Tusen tack för svar! Det var min misstanke också, men visste inte riktigt vad jag skulle titta efter.
 
Varför undrar du? Om du är orolig för om den innehåller kemikalier , tex koppar så är det väldigt små mängder kvar, om ens några, längre. Odla på du, vi brukar lägga växtduk i botten och längs sidorna.
 
  • Gilla
Luddis_1
  • Laddar…
Nä, det där är ingen "pallkrage", ser ut som en hemmasnickrad större odlings/blom-låda.

Ang virket så blir min gissning att den är byggd av tryckimpregnerat virke att döma av utseendet på virket, dock ser det ut att vara minst 15-20år gammalt.

Du behöver garanterat inte bekymra dig över detta, odla precis vad du vill i denna låda.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.