Hej,

Skall byta värmesystem från vattenburen el till luft/vatten. Fått in en offert (övriga företag har ännu inte svarat)

Komplett installation : 105 000 :-
efter rot avdrag: 89 250:-
(arbetskostnad 31 500:)

ingår:
CTC Eco Zenith 250 L
CTC Eco Air 408
Demontering befintlig panna
El-arbete
Behövliga rör och rördelar
Kondensledning dras till stuprör inkl värmekabel
Injustering
Garanti och trygghetsförsäkring

Låter denna offert rimlig?
 
Något åt det hållet tror jag man räkna med för en luft/vatten-anläggning. Ganska rejäl arbetskostnad men det kanske är en del jobb med demonteringen av gamla pannan samt att el-arbeten ingår.
 
D
För att den ROTen så måste du betala senast 31/12 i år och arbetet vara utfört senast januari nästa år tror jag.
 
Arbetet skall påbörjas nästa vecka i så fall om jag godkänner offerten!

Är valet utav luft/vatten pumpen bra?
 
Ganska rimligt pris. Arbetets skall påbörjas (och som sagt betalas) innan årsskiftet för att få gamla rotavdraget. Diskuteras i en annan tråd nyligen vad som innebär att "påbörja".
 
Låter ganska precis som vad min granne betalade för sin installation, där ingick dock flytt från tidigare placering av gamla pannan till ny plats, ca 5 meter. Även där en CTC panna.

Vad gäller ROT så måste arbetet påbörjats under 2015 samt majoriteten utförts under just 2015. Fakturering/betalning kan ske till sista januari 2016 för att komma undan innan säkringen av ROT.
 
Ganska precis som jag betalade för min installation för ca 3 år sedan.
 
P
Verkar rimligt med tanke på att jag betalade 90 000 för en installation av CTC ecoel/ecoair för ca 5 år sedan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.