Redigerat:
Bilderna blir ju inte större än ett frimärke när man öppnar dem, så de är lite svåra att läsa: Men det ser ut som om det ligger isolering på plattan.
 
Håller med roli, ser ut att ligga isolering ovanpå plattan. Stämmer även med årgången på kåken.
 
Hej, jag missade att länka dem rätt, nu ska det vara stora bilder när man klickar.
 
Det är ju ingen vidare isolering!
100 mm mineralull?
Under betongplattan lägger man väl, sedan 20 år i alla fall, 300 mm cellplast.
 
Är en risk konstruktion.
Prova och borra ett hål och lukta i
Uppreglade golv med trä i grus är ingen bra kombination.
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Under betongplattan lägger man väl, sedan 20 år i alla fall, 300 mm cellplast.
Nja, vet inte om det har varit den isoleringstjocklek så länge. När vi skulle bygga så tyckte en hel del "grundläggningsfolk" att vi var galna som skulle ha 200 mm cellplast under plattan. Och detta var 1997, förvisso 23 år sedan. Men jag tror nog att 300 mm kom en bit in på 2000-talet.
 
R roli skrev:
Nja, vet inte om det har varit den isoleringstjocklek så länge. När vi skulle bygga så tyckte en hel del "grundläggningsfolk" att vi var galna som skulle ha 200 mm cellplast under plattan. Och detta var 1997, förvisso 23 år sedan. Men jag tror nog att 300 mm kom en bit in på 2000-talet.
Ja, du kanske har rätt.
Vi byggde år 2010 (bygglov 2009), och då var det 300 mm som gällde.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Tack för svar, vad jag tolkar det som så ligger det bara isolering uppe på, inget i plattan med andra ord.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.