A
Nu har jag letat mig fördärvad efter något ställe att avsluta kontot till Byggahus.
Till slut hittar jag en epost-adress till VD Marlen Eriksson.
Efter ha skrivit ett meddelande till den adressen i outllok och försökt skicka tre ggr, får jag bara upp; "inga resultat hittas"
Nu blir jag både irriterad och fundersam. Är detta företag seriöst.
//Anders
 
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
"
Radera ditt konto
Du kan radera din kontoinformation när som helst från sidan med användarinställningar. Du kan också skicka in en begäran om att radera den personliga information som Byggahus behåller om dig genom att följa den process som beskrivs i avsnittet Dina rättigheter nedan. När du tar bort ditt konto är din profil inte längre synlig för andra användare och kopplas inte ihop med innehåll som du postade under det kontot. Observera dock att de inlägg, kommentarer och meddelanden du skickade innan du raderade ditt konto fortfarande kommer att vara synliga för andra om du inte först tar bort det specifika innehållet. Vi kan också behålla viss information om dig enligt lag eller för legitima affärsändamål efter att du har tagit bort ditt konto."

Du får leta lite seriösare

https://www.byggahus.se/datapolicy#dina-rattigheter
 
  • Gilla
minitoy och 5 till
  • Laddar…
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
MrJay
Först och främst, du verkar använda sökfunktionen i Outlook så det är ”skit bakom spakarna” i ditt fall.

Du vekar också vara dålig på att söka då allt står i datapolicy, inkl. mailadress: https://www.byggahus.se/datapolicy#kontakta-oss
 
A
Tack för alla hjärtliga påhopp. Besserwissrar!
 
Redigerat av moderator:
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
minitoy och 6 till
  • Laddar…
Även om jag håller med om en del ovan, så måste jag ändå fråga om vad som står i datapolicyn.

"Du kan radera din kontoinformation när som helst från sidan med användarinställningar."

Kan någon visa mig exakt var detta görs, för jag hittar det inte själv.
 
tensiden tensiden skrev:
Även om jag håller med om en del ovan, så måste jag ändå fråga om vad som står i datapolicyn.

"Du kan radera din kontoinformation när som helst från sidan med användarinställningar."

Kan någon visa mig exakt var detta görs, för jag hittar det inte själv.
Gå in på "din profil". Gå till inställningar. Där kan du ta bort det mesta i din profil, typ bilder och information om hur du bor.
 
Mikael_L
Fibern skrev:
Nu har jag letat mig fördärvad efter något ställe att avsluta kontot till Byggahus.
Enklast är:
1. Logga ut
2. Besök inte sidan något mer.
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Det här går inte att göra. ”Observera dock att de inlägg, kommentarer och meddelanden du skickade innan du raderade ditt konto fortfarande kommer att vara synliga för andra om du inte först tar bort det specifika innehållet.”
 
Mikael_L
D Daniel 109 skrev:
Det här går inte att göra. ”Observera dock att de inlägg, kommentarer och meddelanden du skickade innan du raderade ditt konto fortfarande kommer att vara synliga för andra om du inte först tar bort det specifika innehållet.”
Det går väl att göra typ en timme efter att man skapade inlägget, sen är det låst.
 
Anonymiserad 659097 skrev:
Nu har jag letat mig fördärvad efter något ställe att avsluta kontot till Byggahus.
Till slut hittar jag en epost-adress till VD Marlen Eriksson.
Efter ha skrivit ett meddelande till den adressen i outllok och försökt skicka tre ggr, får jag bara upp; "inga resultat hittas"
Nu blir jag både irriterad och fundersam. Är detta företag seriöst.
//Anders
TS är nu raderad.
 
  • Gilla
MrJay och 3 till
  • Laddar…
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Gå in på "din profil". Gå till inställningar. Där kan du ta bort det mesta i din profil, typ bilder och information om hur du bor.
Föredrar knappen som alla andra vettiga forum har som heter "ta bort konto" och som gör dom där sakerna åt mig.
 
Mikael_L
tensiden tensiden skrev:
Föredrar knappen som alla andra vettiga forum har som heter "ta bort konto" och som gör dom där sakerna åt mig.
Men det är absolut inte det som TS ville, eller sökte.
Alla som startar en sån här tråd gör det för att få göra ett statement:

"KOLLA NU, kolla, nu vill jag lämna detta forum, HÖR alla det... nu !!! ... hör ni det NU !!!"

Vill man bara sluta så slutar man helt enkelt gå till webbadressen.

Ett litet undantag kan vara ifall man såsom användarnamn har haft något som identifierar en tydligt, då kan det finnas en önskan och ett skäl att få bort användarnamnet, men då startas det som regel inte en ny tråd, utan meddelas önskemålet på något diskretare vis.
 
  • Gilla
bonnier och 3 till
  • Laddar…
Sidoprofil av en man med mörkt hår och örhänge, delvis i skugga, mot en mörk bakgrund, med texten "Magnus Uggla".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
Claes Sörmland och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.