Funderar på en sladdlös dammsugare, framförallt till bilen. Har någon erfarenhet av denna:

Bosch Professional 12V sladdlös dammsugare och L-BOXX förvaringslåda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Runt tusenlappen är nog smärtgränsen och köper hellre en blå Bosch i L-BOXX än något "okänt" märke på Media Markt för någon hundring mindre.

Visst är det väl samma batterier till dammsugaren som till exempelvis GSR 12V-35 FC?

Bosch borrskruvdragare GSR 12V-35 FC med två batterier och chuckar i en L-BOXX, med rabattmärkning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hur länge tror ni att den suger, dammsugaren alltså, med ett 3 Ah batteri?

Och tror ni att den suger tar jag gärna emot andra förslag? Hur gör ni andra som saknar garage/parkeringsplats när ni städar bilen? Åker till macken och använder dammsugaren där? Lämnar bort den? Intresserad av alla tankar kring detta.
 
Jag har en liknande fast 18V.
Om smutsen i din bil består uteslutande av kaksmulor är den kanske användbar. Men för mig som vill ha dammsugaren till dammråttor och hundhår så är den helt värdelös.
Ska lämna en liten brasklapp, har nämligen noterat att filtret i min är igentäppt av gipsdamm efter första gången jag använde den (det var trots allt det jag hade tänkt använda den till). Men den var så värdelös på det att jag inte har orkat ta ner den till garaget och blåsa ur filtret.

Jag betalade för övrigt 900 för min, och då var det kampanj så jag fick ett 18V 5Ah-batteri på köpet. Så jag gjorde ändå en bra deal, även om dammsugaren i sig mest är en hyllvärmare.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
P PatrikJo skrev:
Om smutsen i din bil består uteslutande av kaksmulor är den kanske användbar. Men för mig som vill ha dammsugaren till dammråttor och hundhår så är den helt värdelös.
Att hundhår kan vara en utmaning för dammsugare vet jag, speciellt när håren "förenat" sig med "textilklädsel". :confused: Nu är detta inget problem i mitt fall utan det handlar väl mest om "normalt" damm och kanske framförallt gruset som dras in vintertid när det sandas/grusas.

Fullt medveten om att det är ett halvdåligt substitut för en riktig dammsugare och frågan är kanske om den är så kass så man inte skulle använda den.

Tänker väl att en Blå Bosch inte kan vara hur oduglig som helst men de kanske de kan i detta fall...
 
Det kan ju vara min som är ett måndagsex, eller så har jag orimliga krav. Men du får en avrådan från mig, även om färgen råkar vara rätt. :)
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Jag har 12V varianten och använder den en hel del och är nöjd med den och smidig till smått.
Suga kaksmulor funkar den till och suga upp spån när man borrat men man skall inte tro att den ersätter en vanlig dammsugare och den för svag till att dammsuga hela bilen.

Alla Bosch Blå 12V/10.8V passar till varandra och har även skruvdragen med vinkel enligt bilden och är nöjd med den.
 
Redigerat:
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
P PatrikJo skrev:
igentäppt av gipsdamm efter första gången jag använde den (det var trots allt det jag hade tänkt använda den till). Men den var så värdelös på det att jag inte har orkat ta ner den till garaget och blåsa ur filtret.
Fast i ärlighetens namn tycker jag inte riktigt du gett den lilla blå en chans att visa vad den eventuellt duger till. Gipsdamm är inte kul för någon dammsugare och att den funkar taskigt med igentäppt filter är väl inte så konstigt? Varför inte blåsa rent den och ge den en chans till med en kanske mer lämpad uppgift? Så långt har du väl inte till garaget? :D
 
Alfredo Alfredo skrev:
Fast i ärlighetens namn tycker jag inte riktigt du gett den lilla blå en chans att visa vad den eventuellt duger till. Gipsdamm är inte kul för någon dammsugare och att den funkar taskigt med igentäppt filter är väl inte så konstigt? Varför inte blåsa rent den och ge den en chans till med en kanske mer lämpad uppgift? Så långt har du väl inte till garaget? :D
Jag tänker att om jag stirrar argt på den i några månader till kanske den rengör sig själv?
Garaget ligger en hel trappa ner, du underskattar min lathet. ;)
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
P PatrikJo skrev:
Garaget ligger en hel trappa ner, du underskattar min lathet. ;)
Å f-n, trappor. Ja då fattar jag bättre. :crysmile:
 
  • Gilla
PatrikJo
  • Laddar…
P PatrikJo skrev:
Jag tänker att om jag stirrar argt på den i några månader till kanske den rengör sig själv?
Garaget ligger en hel trappa ner, du underskattar min lathet. ;)
Lathet?
Du har större problem än så.

Sök på forumet så hittar du tråden där det diskuteras att dra in tryckluftsuttag till köket. Enda rimliga.
 
  • Haha
  • Gilla
PatrikJo och 2 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Sök på forumet så hittar du tråden där det diskuteras att dra in tryckluftsuttag till köket. Enda rimliga.
Tack för påminnelsen. Det projektet har varit vilande nog länge. Dag att skrida till verket. :cool:

Måste dock fundera på hur man får WAF på detta? Kan man kanske få kompressorn att se ut som en bakmaskin? :thinking:Eller att "luftkopplingen" kommer att leverera bubbelvatten (av någon sort) när allt blir klart? :thinking:
 
Alfredo Alfredo skrev:
Tack för påminnelsen. Det projektet har varit vilande nog länge. Dag att skrida till verket. :cool:

Måste dock fundera på hur man får WAF på detta? Kan man kanske få kompressorn att se ut som en bakmaskin? :thinking:Eller att "luftkopplingen" kommer att leverera bubbelvatten (av någon sort) när allt blir klart? :thinking:
Hela poängen är att slippa kompressorn i köket och som alternativ till det framstår nog slang och uttag riktigt aptitligt :)
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Tack för påminnelsen. Det projektet har varit vilande nog länge. Dag att skrida till verket. :cool:

Måste dock fundera på hur man får WAF på detta? Kan man kanske få kompressorn att se ut som en bakmaskin? :thinking:Eller att "luftkopplingen" kommer att leverera bubbelvatten (av någon sort) när allt blir klart? :thinking:
Vet du hur fort man kan vispa grädde med tryckluft? Frugan kommer _tjäna_ tid varenda gång hon bakar!
 
Alfredo Alfredo skrev:
Tack för påminnelsen. Det projektet har varit vilande nog länge. Dag att skrida till verket. :cool:

Måste dock fundera på hur man får WAF på detta? Kan man kanske få kompressorn att se ut som en bakmaskin? :thinking:Eller att "luftkopplingen" kommer att leverera bubbelvatten (av någon sort) när allt blir klart? :thinking:
Tänk när man spiller lite mjöl. Ett snabbt blås och det ligger inte längre kvar!
 
Frustrator Frustrator skrev:
Tänk när man spiller lite mjöl. Ett snabbt blås och det ligger inte längre kvar!
Måste man installerar en luftrenare i köket för att skydda sig mot fint damm då? :crysmile:
 
M Mickebandsåg skrev:
Måste man installerar en luftrenare i köket för att skydda sig mot fint damm då? :crysmile:
Bara att sätta en cyklon kopplad till köksfläkten :)
 
  • Gilla
Hep och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.