Spikar panel. Hade en låda spik från Gunnebo och allt var underbart. Spiken tog slut och jag åkte till Biltema där jag skaffade samma dimension.

Ni kan aldrig ana vad som hände sen.

VAR TREDJE SPIKJÄVEL KROKAR SIG. Jag har dragit ur fler än jag slått i de senaste tre timmarna.

Jag har behövt ifrågasätta allt om mitt bygge, mitt ”kunnande”, ja rent av mitt liv.

Orkar inte ens åka tillbaka och reklamera skiten. Blir metallåtervinningen i morgon.

Det var allt. Slut på rant.
 
  • Ledsen
  • Haha
redrobot och 3 till
  • Laddar…
Skruv och spik är inte värt att snåla in på, så enkelt är det. Aldrig värt att spara de där få kronorna det kostar att köpa kvalitet.
 
  • Gilla
Stefan N
  • Laddar…
D
Verkligen hit or miss med grejer från skräpladorna som Biltema, Jula m.fl. Tack du varnade för "spiken".
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Jag rageade också på skitspik som kroknade allt för enkelt.

Tog då fram kompressorn och spikpistolen och köpte en låda Heco 75mm maskinspik 21°.

De kröker sig förvisso inte, men varenda spik lämnar plastrester efter sig som dessutom är svåra att få bort. Knappast något man vill måla på.

Jag la mer tid på att kratsa ut plastrester än vad det hade tagit att handspika med ordentliga spik.

Vräkte av mig mitt missnöje och min frustration direkt till Heco och de svarade mig faktiskt och har skickat ut nya spik av en annan batch. Dock sa de att de aldrig hört talas om detta problem, trots miljoner sålda spik. De menade att problemet snarare låg i min pistol (som de listat som kompatibel) eller underhållet av den.

Vänligt av dem att skicka nya spik ändå.
 
  • Gilla
sin
  • Laddar…
O
L Leo Galli skrev:
Spikar panel. Hade en låda spik från Gunnebo och allt var underbart. Spiken tog slut och jag åkte till Biltema där jag skaffade samma dimension.

Ni kan aldrig ana vad som hände sen.

VAR TREDJE SPIKJÄVEL KROKAR SIG. Jag har dragit ur fler än jag slått i de senaste tre timmarna.

Jag har behövt ifrågasätta allt om mitt bygge, mitt ”kunnande”, ja rent av mitt liv.

Orkar inte ens åka tillbaka och reklamera skiten. Blir metallåtervinningen i morgon.

Det var allt. Slut på rant.
Men då höll ju iaf 2 av 3! Det får du ändå vara nöjd över 😂

Förhoppningsvis var inte spiken så dyr och du har lärt dig något av det! Fråga extra på tippen vilken behållare de vill ha kinesium i!
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Det här kanske blir spiken i kistan för Biltemas skräpsegment, men även den spikjäveln lär ju kröka sig...
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Har exakt samma problem själv dock från byggmax spik. Brukar inte köpa billigt men hade inte så mycket att välja på vid tillfället.
Jag åkte och köpte Essve istället och de är något bättre men fortfarande ganska klena sista 6-7 mm . Jag har inte uteslutit dålig spikteknik från min sida dock.

Funderade nästan på om man skulle ta överblivna spikar från Ikea garderober istället för de kroknar inte lika lätt som de här …
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.