Funkar denna dosdimmer till denna LED drivare/LED

Dosdimmer:
Artnr: T104-130013
Benämning: Aeon Labs Micro Dimmer
(finns på smart-telematik.se)

LED drivare:
Malmbergs LED-driver, 12V (art nr 9974193)

LED Spottar:
Malmbergs MD-13 12V DC 3W 45° VIT 2700K (art nr 9974219)

Om inte, vilken Z-Wave dosdimmer skall jag då ha?
 
NEJ

Drivdonet har inbyggd Switchdim och dimmas med en återfjädrande trycknapp
 
Eric_n har kopplar malmbergsdrivare med Aeon dimmer. Ifrån tråden Z-Wave in da haus

erik_n skrev:
Köpte hem olika några olika malmbergsdrivare. Nu har jag dock bara testat dimmern med tryckknapp, inte kopplat den till zipboxen.

Dessa är testade och verkade funka fint.
9974046 Malmbergs LED-Driver 700mA 40VDC, skall driva 2x3st 6,8W Hidealite Bright Eye 6 Multi
9974043 Malmbergs LED-Driver 350mA 45VDC, skall driva 3st 3,2W Hidealite Single Eye Multi
9974041Malmbergs LED-Driver 350mA 16VDC, skall driva 2st 1,2W spottar från Jula.

Jag har dock ingen koll på hur mycket man kan jobba med parametrar osv sen när jag kopplat upp zipaboxen.

Till konstantspänningsleddarna så hittade jag en nexa/ledteknik-dimmer (433mHz) som jobbar enl PWM på 12V sidan. Därav föll valet av controller på en Zipabox Duo.

Prylarna kom fram idag och ligger på ombudet och väntar. Själv ligger jag på BB med frugan och avkomma nr 3 :) så installation av detta får vänta några dagar...
 
Aha. Det verkar lovande. Jag skall köpa en i helgen och testa. Jag har inte satt upp Vera-boxen ännu, så den delen får vänta. Just nu är dimmer-funktionen prioriterad.
 
Hoppas det funkar för dig. Jag ska sätta in en zipabox såfort det ligger överst i prioriteringslistan :)
 
För den som är intresserad så funkade detta klockrent. Gick bra att dimra. Stabilt och helt tyst dessutom.
 
Kanon. Bra att veta :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.