Hello.Var det nån som såg dom färdigköpta trappsidorna som martin satte upp ::)Vart köper man dom tro ??? Tror han kallade dom för vagn stycken..
Lämna gärna tipps om ni sett sådana någonstans ;)
Hälsn.Gustav
 
Det heter vang-stycken. Nära men ingen cigarr...

Jag har aldrig sett några när jag rotat runt på byggmarknader, men det gör det säkert någonstans. Eller så kan de säkert ta hem på beställning.
 
Enligt TV4´s websida så har dom gjort inköpen på www.k-rauta.se
Tobbe
 
okey..man tackar :)
Hälsn.Gustav
 
Mr starfighter e nog mest en besserschmitts än nåt annat, vagnstycke!!!! snickarn säger VAGNSTYCKE starfighter säger - Jag VILL men KAN NADA. Love Wilson :surprised:
 
Jag har ingen aning med vangstycke gav fler träffar på internet än vagnstycke ???
 
Norstedts uppslagsbok, 10:ende upplagan 1995:

"vangstycken sidostycken som uppbär stegen på trätrappor"

*EDIT* nu blev jag hemskt nyfiken på vad en vang är för något, är det någon som har en bok om äldre svenska ord?


/ama
 
Bob_the_builder
Såg inte programmet. Var det en inne- eller en utetrapp? Jag såg i alla fall tryckimpregnerade på Bauhaus för ett tag sedan. Det fanns åtminstone tre olika höjder (3-4-5 steg kanske).
 
Mr Wilson: Det heter BesserWisser....  ;-) ;-)
 
wilson skrev:
snickarn säger VAGNSTYCKE
8) Å då säger han fel, det heter vangstycke och inget annat. ;)
 
Oavsett vad dom kallas är det ett smidigt sätt att snabbt få trappan till källaren klar..Hoppas dom ej är allt för dyra bara :D ska åka förbi bauhaus och kolla läget..
Hälsn.Gustav
 
Mr starfighter e nog mest en besserschmitts än nåt annat, vagnstycke!!!! snickarn säger VAGNSTYCKE starfighter säger - Jag VILL men KAN NADA. Love Wilson
Det är mycket jag vill och kan, men jag uttalar mig aldrig om saker jag inte vet. Känns skönt att ha forumgudarna på sin sida 8)
 
Såg inte programmet men om det gäller utomhustrapp så hade Bauhaus det i tryckimpreg. i somras.
Tyvärr så hade de lagt klossarna helt galet med träfibrerna uppåt.
Även om trappstegen täcker större delen så blir det en springa där fukten/regn kommer direkt ned.
Eftersom jag är en lat person köpte jag iallafall två som jag sedan lade plast över innan trappstegen kom på plats.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.