i tisdags kväll skrev vi äntligen på Köp Avtalet efter flera vändor med ritningen och lite tidsbrist av båda oss och säljaren.
Det blev Sävsjöträhus som ska levera vårt hus på 2-plan, 278 kvm och mängder med fina detaljer!
Några ex:
Nersänkt vardagsrum
Extra stort tvättstuga och separat groventré(min stora önskemål då jag vill inte ha barnen springande in och ut där jag hänger och strycker ren tvätt.)
Hunddusch(skitiga barn och snickrande vuxen dusch) precis innanför dörren i groventrén.
Amerikansk "masterbath"(jag är amerikanske och det här kändes stort för mig) som du inte ens ser om du inte först gå in i vårt sovrum och sen går genom dressingrummet för att gå in i badrummet. Alltså ingen dörr ifrån hallen in.
Barnen får ett eget badrum på övervåningen
Nerkast till tvättstugan från övervåningen
STORT!! härligt kök(wow!!)
5 sovrum
arbetsrum på nedervåningen
Separat garage för två bilar med förråd(som vi antagligen inte kommer att låta Sävsjö leverera men gjuta plattan iaf)

Och mycket mer*jag bara ler hela tiden*

NU måste jag ta tag i vattnet, vi ska ha egen brunn och jag måste få det mappade på tomten så vi kan skicka in den tillsammans med ritningarna till bygglovet.

Äntligen börjar vår resa på allvar! Vi hoppas börja här i höst så nu måste det mesta klaffa!!

Tack för jag fick bubbla av mig lite*ler*
Missen
 
Grattis! Lova att berätta hur det går, och sen så småningom visa bilder såklart ;)
 
Hej och Tack så mycket!
Visst ska jag dela med mig, om någon är intresserade. Tänkte börja lägga ihop en hemsida om vår resa till husägare så fort jag börja smälta allt och har lite tid!

Tack igen
Missen
 
får man fråga vad ert drömhus kostar?? det låter onekligen som ett super hus! :)
 
Va kul, Grattis! :D
Vi har just fått ett JA på bygglovet. Å visst längtar man ;)
 
Jag känner igen mig i din glädje. Vårt hus började byggas i går, men har planerats i snart ett år. De senaste två veckorna före byggstarten kunde jag inte sova. Vet inte hur många timmar jag suttit och drömt framför planritningarna, skissar möblering och trädgård och tusen andra saker. Det är bara så kul. Nu ser jag hur huset växer fram mer för varje dag. Jag tycker redan om vårt hus, fastän det bara är några reglar på en bit betong, på en uschlig liten plätt jord - men det är vårt och det är vi som behöver det och älskar det. Hurra.

/eva
Som många gånger haft helt andra tankar om vårt husprojekt, till och med onda, under tiden som varit.
 
Hej - och stort GRATTIS :D
Håller tummarna och hoppas att allt kommer flyta på bra med ert husbygge!

Sitter själv och förhandlar med Sävsjöhus om ett ungefär lika stort hus.
Skulle vara enormt instressant och få veta lite mer om de priser ni fått - som jämförelse.

/Matte :)
 
Congrats!

Sounds american to me! "Saevlake" make pretty damn nice houses missy!

Anyway keep us posted on what's going on and don't forget your promised homepage!

Cheers!

/Carl.....check out the flag!
 
Gammelmormor skrev:
Va kul, Grattis!  :D
Vi har just fått ett JA på bygglovet. Å visst längtar man ;)
Hej och tack! Och STORT GRATTIS själva, lycka till på Eran byggresa!!
 
Dahlino skrev:
får man fråga vad ert drömhus kostar?? det låter onekligen som ett super hus! :)
Hej och tack! Vid seriösa undran för att hjälpa någon annan få en prisuppfattning kan jag ta frågan privat om kost! Och vi känner att det är verkligen ett super hus, längtar ihjäl mig snart*s*
 
Eva_Sthlm skrev:
Jag känner igen mig i din glädje.  Vårt hus började byggas i går, men har planerats i snart ett år.  De senaste två veckorna före byggstarten kunde jag inte sova. Vet inte hur många timmar jag suttit och drömt framför planritningarna, skissar möblering och trädgård och tusen andra saker. Det är bara så kul. Nu ser jag hur huset växer fram mer för varje dag. Jag tycker redan om vårt hus, fastän det bara är några reglar på en bit betong, på en uschlig liten plätt jord - men det är vårt och det är vi som behöver det och älskar det. Hurra.

/eva
Som många gånger haft helt andra tankar om vårt husprojekt, till och med onda, under tiden som varit.

Men va kul för er och GRATTIS, vad spännande att äntligen få se sin svett, tårar, glädje och tid och planering äntligen ta form på riktigt! Vi har suttit länge och tittat på allt och framförallt lagt många slittimmar ner på tomten men det känns värt varenda minut!!

Lycka till!!
 
DerniZ skrev:
Sitter själv och förhandlar med Sävsjöhus om ett ungefär lika stort hus.
Skulle vara enormt instressant och få veta lite mer om de priser ni fått - som jämförelse.
Hej och stort tack!!
Jag skickar ett privat pm till dig och svarar dina frågar!

MVH
Missen
 
Calle Anka skrev:
Congrats!

Sounds american to me! "Saevlake" make pretty damn nice houses missy!

Anyway keep us posted on what's going on and don't forget your promised homepage!

Cheers!

/Carl.....check out the flag!
Thanks!! Just got a good tip about the website so we'll see.

And I've noticed the flag on other accasions*lol*

Good luck to you guys too!!
 
Hittade denhär tråden nu, skulle vara grymt kul att få se lite bilder :D
speciellt på smutsnerkastet till tvättstugan!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.