Hej på er är nu mitt uppe i trapprenoveringen, har sågat till sättstegen och målade dessa med en vit vattenbaserad lackfärg, va jag förstår så e de nu så att man inte kan måla över vattenbaseradfärg med oljefärg? hur tror ni att det tersig om man målar hela trappan med en vattenburen färg och sedan lägger nån form av klarlack på planstegen för hållbarhetensskull?

Nu vet jag att en vit trappa kommer att slitas ändå men hur kan man göra när jag redn gjort som jag gjort.

(ps. tanken med vattenbaseradfärg va från början att slippa den gulnande effekten)

Mvh Mathias
 
Grundade du med en snickerigrundfärg först?
Tycker du ska använda Alcro Servalack, det är en färg som blir hård och är perfekt till din renovering.
Jag har själv detta och har satt på nålfiltsmatta (halvmånar) på stegen dels för slitaget dels för halkskydd.
 
Kanon, va ock köpte en halvblank vattenburen golvfärg idag, vi funderar också på grå halvmånar i trappen, Tack för svaret!
 
Alcro servalack är en bra färg, men den slås lätt loss är min erfarenhet av den lacknaftebaserade. Den är liksom för hård på något vis, men det blir ett bra måleriresultat helt klart.

Jag hade inte valt Servalack att slitas på i en trapp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.