Köpte speciell hålkälslist anpassad för snedtak och trodde i min enfald att den då skulle passa ihop med vanlig men det var så klart inte så enkelt. Någon som har tips på exakt hur man ska få ihop detta?
Snedtak med synlig söm där hålkälslist möter vägg, ovanför ett fönster, med fråga om monteringstips.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hörn där tak möter snedvägg med dåligt passande vit hålkälslist som inte sitter ihop perfekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två händer som håller upp en specialanpassad hålkälslist mot en standardlist vid ett snedtak, visar omatchande vinklar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hålkälslist anpassad för snedtak som inte passar perfekt vid anslutning till vanlig list i hörn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hålkälslist som inte passar mot snedtak, med synlig glipa och ojämn kant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand håller upp en trälist mot ett snedtak där list och tak inte passar perfekt ihop, med synlig glipa och ojämna kanter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ingen som har någon tanke gällande detta?
 
Hittade din tråd nu när jag sökte på just hålkälslist och snedtak, hur har det gått för dig? Skall börja med mina lister imorgon och sett flera filmer på Youtube.
 
B Brotorpet skrev:
Hittade din tråd nu när jag sökte på just hålkälslist och snedtak, hur har det gått för dig? Skall börja med mina lister imorgon och sett flera filmer på Youtube.
Jag har inte kommit vidare tyvärr. Hade en snickare som trodde man fick lösa det med annan list.
 
  • Gilla
Brotorpet
  • Laddar…
Ok, jag får se hur det går idag. Men på Youtube finns flertalet bra videos om du är intresserad. Speciellt amerikanska, då söker jag på crowd molding och vaulted ceiling.
 
B Brotorpet skrev:
Ok, jag får se hur det går idag. Men på Youtube finns flertalet bra videos om du är intresserad. Speciellt amerikanska, då söker jag på crowd molding och vaulted ceiling.
Återkom gärna med hur det fick för dig.
 
  • Gilla
Brotorpet
  • Laddar…
Måste ju bara vara enklast att sätta en smyglist i snedtaks vinkeln och hålkärlet i vägg takvinkeln. Så har jag det själv.
 
raveper raveper skrev:
Måste ju bara vara enklast att sätta en smyglist i snedtaks vinkeln och hålkärlet i vägg takvinkeln. Så har jag det själv.
Ja det är lite så snickaren sa med. Min förhoppning var att de lister jag beställt så klart skulle matcha med de ordinarie annars så kändes det som en meningslös produkt.
 
Det är möjligt att jag ser fel men försöker du få ihop en hålkärllist med en plan list?
 
O ottoangel skrev:
Återkom gärna med hur det fick för dig.
Sådär nu är humöret åt helvete efter en dags listjobb Kan inte påstå att jag kan bidra med något. Lyckades med den hålkäl för snedtak och möte med den bredare uppemot taket. Där förkroppade jag den breda. Men mötet i taket blev inte bra. Hoppas någon annan kan ge dig tips
 
D Danne213 skrev:
Det är möjligt att jag ser fel men försöker du få ihop en hålkärllist med en plan list?
Nej det är tv olika typer av hålkälslister. En vanlig och en anpassad för snedtak.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.