Halloj!

Vi tänkte snurra ihop en lång gardinstång av 22mm kopparrör och behöver ett antal väggfästen till detta, men vi har inte riktigt lyckats hitta något som funkar och ser bra ut. Tänkte kolla om det är någon som har något tips.
Vad vi vill ha är alltså i princip en ändplugg med en fläns på som går att fästa i väggen. Jag har ett par bilder i telefonen jag ska försöka lägga över.
Vi har hittat bra modeller men då är de gjorda i mässing eller andra material, och vi har hittat en kopparvariant men den är anskrämligt ful och löjligt dyr.
Tips mottages tacksamt!
 
Typ något sådant här är det vi är ute efter.

Kopparfärgad cylindrisk komponent med fläns och hål, på vit bakgrund. Verkar vara en mekanisk eller industriell del. Metalliskt ljushållare för värmeljus, rund bas, cylindrisk form, guldton, enkel design. Metallföremål, möjligtvis en maskindel eller fästelement, grå, rund bas, utskjutande del med skruv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
G GHGH skrev:
Dessa kanske?

[länk]
Tack för tipset! Tyvärr är det den vi inte gillar utseendet på, och som dessutom kostar lite mycket. Det kan vara så att det är här någonstans priset kommer hamna. Problemet är bara att vi behöver 11 stycken... De andra varianterna kostar 70-80 spänn... men är då i fel material, eller snarare fel färg.
 
ok, misstänkte nästan det när det var första träffen på google :). Alla deras produkter är väl dock bara rör-delar som de satt ihop och limmat så en större VVS-butik med alla olika koppardetaljer borde du ju kunna hitta något på och kanske få limma/borra/skruva lite själv i för att få det du vill ha. Till en bråkdel av deras pris
 
Ja jag har tänkt tanken också att åka förbi någon välsorterad vvs-butik. Det kanske är dags att ta tag i den saken... :rofl:
 
ändhylsan för röret finns väl hos vvs säljare men plattan man skruvar i kanske man får snida till själv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.