Hej jag har ändrat imkanalen från köksfläkten idag från att ligga under taket idag till i bjälklaget.
Sen slog det mig att jag kanske tänkt helt fel, med s-ningen ut genom väggen ? Är det någon kunnig som kan förklara ?


Bild före
Före- och efterbild av kök där imkanalen har flyttats från tak till bjälklag, markerad med rött.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bild efter
Kök före omstrukturering med röd linje som visar den tidigare placeringen av imkanalen under taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ser ut som att du har brandisolerat ebmogt reglementet(?) så det ska inte vara några konstigheter!

Extra böjar skapar lite mer tryckfall i kanalen vilket gör att du teoretiskt får ett lite lägre flöde. Men 2 extra 45° böjar på ett system med ganska många meter kanal gör troligen bara teoretisk skillnad.
 
L LAnsgar skrev:
Ser ut som att du har brandisolerat ebmogt reglementet(?) så det ska inte vara några konstigheter!

Extra böjar skapar lite mer tryckfall i kanalen vilket gör att du teoretiskt får ett lite lägre flöde. Men 2 extra 45° böjar på ett system med ganska många meter kanal gör troligen bara teoretisk skillnad.
Va ebmogt ? Jag har isolerat med 40mm paroc brandmatta med nät
 
  • Gilla
LAnsgar
  • Laddar…
Lördagskväll. Jag har inte ens luktat på en lättöl, men skriver som en drucken!

enligt.
 
  • Gilla
Jerrynilsson6
  • Laddar…
L LAnsgar skrev:
Lördagskväll. Jag har inte ens luktat på en lättöl, men skriver som en drucken!

enligt.
Tack för svaret börjar bli tajt med tiden, då köket ska beställas nästa helg, vill ju få in 80 skåp uppe
 
  • Gilla
LAnsgar
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.