Hej! Jag undrar om det är nån här som vet om älvsbyhus har nån prutmån på sina priser? Jag undrar även hur kvaliten är och om det är nån här som byggt deras hus Trym vad har priset varit i så fall eller har ni fått nåt extra med Mvh Christer
 
Hej!

Tänker svara på kvalitén på Älvsbyhus...
Vi har själva byggt ett Mimer-hus...
Kvalitén är kanon. Ett hus som är gjort att stå emot det mesta...
Golven är varma trots att vi inte har golvvärme... Vi har precis lagt in klinker i köket och det är superskönt att gå på!
Vi valde att byta de fönster vi fick byta till pvh-hängda (Älvsbyhus har inåtgående som standard).
Vi valde att bygga SX-modellen då det var bättre värme (vattenburen värme), maskinpaket och veranda...

Allt är rejält på huset!
Kolla gärna bilderna på:
http://hem.passagen.se/marachinos/thehouse.html

*Sandra*
 
Hej! Jag undrar om ni la golvvärme under klinkern? Köket har ju en stor golvyta så det krävs väl golvvärme då för att det inte ska bli för kallt, eller? Är själv intresserad av att lägga klinkers.

Har bott i ett Älvsbyhus i 5 år och det har aldrig varit några problem. Tycker det är bra kvalitet på huset.

Jag vet inte om det går att pruta hos Älvsbyhus - tveksamt.

 
Hej "MiaPia"!

Nej, vi la inte golvvärme under klinkern.
Eftersom det är torpargrund så blir det ju en annan värme på golven än om det hade varit platta på mark! Hade det varit platta hade man helt klart varit tvungen att lägga golvvärme...
Klinkern känns varm och behaglig (trodde att det skulle kännas kallt men icke sa nicke).
Jag tycker att vi har varma golv utan golvvärme...
Under klinkern ligger golvgipsskiva (eftersom man inte kan lägga klinker på spånskiva)...

Att klinker känns (på en del golv) kalla att gå på beror på att klinker leder värmen ifrån fötterna så egentligen är det inte kallare än något annat golv....

Vi ska även lägga in i badrummet så småningom men då blir det givetvis golvärme under... Funderar oxå på att ev. lägga innanför ytterdörren men då blir det nog lite golvvärme under så att golvet kan torka lite snabbare...

*Sandra*
 
Hej Tack för svaret var det listpris ni fick eller gick det gjöra nåt på priset.
 
Det var listpris vi fick.
Tror att det kan vara svårt att göra så mycket åt priset... Möjligen om du väljer att göra lite själv... Det kan påverka prisbilden.... Kommer inte ihåg så mycket... Vi tyckte det var rätt så skönt att inte behöva göra så mycket själva... Vi ska göra övervåningen själva och vi tyckte att det räckte ;D

Till Daniel234: Nej, jag tror inte att golvet blir kallt i vinter... Om vi hade haft platta på mark så hade det nog blivit det... Men nu har vi ju torpargrund och de 2 vintrar vi bott i huset har vi haft så varma golv att jag kunde gå barfota inne (något som jag aldrig kunnat förut i vårat gamla hus eftersom jag har väldigt frusna fötter)...

*Sandra*
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.