Om ni håller på att bygger eller har byggt någon av dessa hus så är jag intresserad av att kika på er blogg/hemsida så lägg gärna in en länk.
Regin vet jag inte om det har hunnit byggas något ännu men är intresserad av hemsidor där det kommer att skrivas om denna hustyp.

Vi väljer mellan dessa två och det är alltid kul att se hur dom ser ut inuti.:)
 
Är du inne på Älvsbyhusforumet något? Det har ju inte hunnit byggas så mycket Regin, men man kan ju diskutera med dem som beställt.
 
Spontant kan jag bara säga välj annan hustillverkare.
 
Spontant kan jag säga - Kör på!

Vi är helnöjda med vårt Älvsbyhus.

Billiga bygg- och uppvärmningskostnader (bor i västerbotten)! Var dock sparsam med leverantörens tillval (dyra) och kolla noga upp kostnader för markentreprenaden då många blir blåsta av sin säljare!

Mvh / Magnus
 
Jag håller med magnuse74 - Kör på!
Fick mitt Regin levererat i torsdags 11/12 och dom håller på och bygger för fullt nu.

Jäklar vilken fin kvalitet det är på Älvsbyhus. Ordentliga reglar, väggar och ordentliga rör. Jag jämför med min brors hus som han byggde för 3 år sedan med Hjältevadshus där jag tycker allt var av sämre kvalitet.

Det som man ska tänka på med Älvsbyhus (som många nämnt):
- Badrummen går inte att få med kakel/klinker, så det får man ta en annan firma till om man vill ha
- Det går inte att få golvvärme utan det är element som gäller
- Kök + vitvaror finns inte så mycket att välja på
 
Och man kan inte ändra på planlösningen annat än spegelvänt samt i vissa modeller finns något enstaka alternativ, samt att det är torpargrund som gäller.

OscarC - det där var inte en kommentar som förde dikussionen framåt.

Virvel1: Välj område/tomt först! Kolla upp hur förhållandena på tomten - är marken stenig, sandig, lutande, osv. Välj sedan en hustillverkare som kan ge er ett hus som ni tror kommer funka på tomten till en månadskostnad som verkar rimlig. Planlösningar och ytskikt går alltid att fixa om i efterhand - läget kan aldrig ändras.

P.S. Av dessa två skulle jag välja Torgrim... tycker det är en del konstiga vinklar i Regin. Fast jag har ju förstås vår egen tomt i huvudet - och där passade ett Lodur bäst in.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.