Älvsbyhus har ju egna mått på köksluckor.
Är det någon som vet hur man kan lösa det om man skulle ta luckor från t.ex Ikea?
Har läst någonstans om en lösning på det... Men hittar det tyvärr inte :-/
Hoppas att någon kan hjälpa mig.....

*Sandra*
 
Luckor från Ikea funkar inte. Man kan inte special beställa några luckor ifrån dem & som det är idag har de bla. inte så höga luckor till överskåpen som krävs.

Så man får köpa luckor ifrån företag som har lite mer att välja på & där man kan göra ändringar. Vi valde att köpa ifrån Myresjökök. De hade en lucka som vi tyckte jätte mycket om & som bonus så visade det sig att de inte är så dyra :D
 
Jag har sett en tråd förut med en som hade använt ikealuckor och det hade gått bra.Det var något beslag dom hade flyttat på.
 
Jo, jag har läst det...
Men hittar det inte igen.....
Vill så gärna veta hur dem gick tillväga.....

*Sandra*
 
Var det inte så att de valde en lucka som var högre än stommen på överskåpen? När luckan är stängd syns det inte att den "går över" stommen. Nertill har jag för mig att det löste sig, bortsett från någon enstaka lucka som de fick anpassa...
 
Hmmm.....
Fler har läst det men jag kan inte hitta det här......
Frågan är Var är det? Någon som vet?

*Sandra*
 
Hej!
Om du menar den tråd jag tror, så finns den under HUSTILLVERKARE Page 29 ,senaste inlägg 2002-12-17.
Är tyvärr helt "novisen vid spisen" när det gäller att skriva inlägg här så jag vet inte hur man gör en sån där tjusig direktlänk till tråden! :-[
Kanske nån som har lust att berätta??
MVH/Christina
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.