Hejsan, vi har precis köpt ett äldre Älvsbyhus, föll för planlösningen och potentialen i det. De stora öppna ytorna i kök och stora härliga fönster i vardagsrummet. Gillade även förrådet och duschen innanför tvättstugan, men egen ytterdörren ut mot altanen vilket möjliggör fina lite egna ytor för vår snart 18-åriga son som gärna vill ha ngt eget. Så vi kommer bygga ett rum och ett litet allrum/datarum utanför sovrummet.

Men jag undrar lite nyfiket om det är någon annan som har ett liknande, eller kanske tillochmed har samma modell. Vet inte vad modellen heter men har planlösningen så den kan jag ladda upp. Skulle vara så roligt med inspiration och tips, vi vill ju skapa ett större öppnare kök och funderar på att bygga ut hallen och flytta dörren så att den går ungefär där trappen vid entrén går. Dels för mer förvaring i hallen, vilket idag är lite sparsamt då hallen är av typiska 70 tals korridor. Men öppnar man upp väggen mot köket så tänker jag att det kan bli plats för trevlig köksö och en öppnare känsla i huset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.