Hej!
Är ny här och förvirrad. Vi har vänner som har byggt Lodur och Mimer, så dom vet vi hur dom ser ut. Visningshuset i Huddinge är en Sleipner så den vet vi hur den ser ut. Problemet är att det inte finns några andra hus att titta på och vi vill VERKLIGEN se hur husmodellen ser ut innan vi väljer den.

Numera kan man ju få med förhöjt väggliv på vissa modeller. En säljare i Huddinge sa att "ta Höner" och välj förhöjt väggliv istället för tex "Torgrim" (som är lika fast större) utan förhöjt väggliv för det blir ungefär detsamma. Är det så verkligen? Är modellerna 1,5plans så hopplösa utan förhöjt väggliv. Nån med erfarenheter??

Så undrar jag om nån byggt en Höner och en Torgrim och har bilder att visa? Frågor gällande dom.
1) Det ser fint och öppet hur, men åt andra hållet i huset, där sovrummen finns- bildas som en liten korridor (vilket vi inte gillar). Har nån bild på det. Känns det "korridorigt?"..
2) Om man ser bilder från Älvsbhus hemsida så ser man en med öppen planlösning och jag tycker INTE att det är fint för det är som stora öppningar/karmar kvar. Vill ha helt utblåst upp till taket (förstår ni vad jag menar). Där ser det ut som om man haft rum från början och sedan öppnat upp....
3) Har nån valt Torgrim och VALT respektive VALT BORT det rum vid vardagarummet?? Hur blev det? Bilder??
4) Funderade om man kunde ta bort toaletten direkt i hallen när man kommer in (det med badrum) för att få en mer fyrkantig hall och bli av med korridoren. Nån som tänkt likadant, eller har gjort det??

Hjälp oss med om TORGRIM är bra eller inte. Eller är det för stort?? Vi är en familj med två barn (och förhoppningsvis får vi en trea nångång i framtiden).

Mvh Anna och Henrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.