Hej, vi har fått en av 70 tomter från kommunala tomtkön på Älvegårdsvägen. Skulle vilja komma i kontakt med fler som ska bygga där!
Lite informationsutbyte, tips och liknande. Kanske gå ihop om vissa upphandlingar?
Mvh Sabina Edenlund
 
Hallå! Vi har inte valt tomt än -vår tur om ca. en månad. Vi kommer absolut vara intresserade av att gå samman för upphandlingar av t.ex pålning, plattläggning, schakt...

Vi hörs framöver...

MVH Rolling
 
I
Rolling skrev:
Hallå! Vi har inte valt tomt än -vår tur om ca. en månad. Vi kommer absolut vara intresserade av att gå samman för upphandlingar av t.ex pålning, plattläggning, schakt...

Vi hörs framöver...

MVH Rolling
Måste man påla på dom grunderna. Jag har sett att dom har pålat på hyreshusen i området?
 
I
Tackar.
Som jag kan se det så ska det pålas.
 
Hej,
vi valde tomt för två veckor sedan och vill ha kontakt med andra som är på gång att bygga.

MvH Fam. Eriksson
 
Vi valde precis tomt (2:144) Vi ska bygga ett lösvirkehus och hör av oss när det blir dags för inköp av ngt som man ev kan gå samman för... Föreslår att ni andra gör likadant...

/Rolling
 
Vi har valt tomt i A-området. Håller fortfarande på och väljer mellan olika hustillverkare just nu och håller på och tar in offerter på hus vi gillar.

Robert & Eva Sundholm
 
Vi har valt en tomt (3:36) i C-området och måste spränga en del och schakta. Vi har precis fått in vår offert gällande detta och den omfattar 275 m3 sprängning och sedan tillkommer en del kostnader för återfyllning. Det intressanta är att vi även måste bekosta besiktning av närliggande hus, i vårt fall finns ett hus inom 50 meter (vilket jag hört är gränsen för detta). Men det är väl fler som måste spränga och ska då varje enskild byggherre bekosta besiktning av detta hus?

Är det fler som är intresserade av schaktning (och ev. sprängning), kanske ska vi gemensamt kontakta en entreprenör för detta? Tycker att vi borde kunna få ett lägre pris per tomt om vi gör detta tillsammans.

Mvh, Fam Edenlund
 
Hej
Ansöker just nu om bygglov.. har tomt 32:41 vid älvegårdsvägen. Kanske kan få kontakt med blivande grannar via detta forum?
 
F
sabinaedenlud skrev:
Vi har valt en tomt (3:36) i C-området och måste spränga en del och schakta. Vi har precis fått in vår offert gällande detta och den omfattar 275 m3 sprängning och sedan tillkommer en del kostnader för återfyllning. Det intressanta är att vi även måste bekosta besiktning av närliggande hus, i vårt fall finns ett hus inom 50 meter (vilket jag hört är gränsen för detta). Men det är väl fler som måste spränga och ska då varje enskild byggherre bekosta besiktning av detta hus?

Är det fler som är intresserade av schaktning (och ev. sprängning), kanske ska vi gemensamt kontakta en entreprenör för detta? Tycker att vi borde kunna få ett lägre pris per tomt om vi gör detta tillsammans.

Mvh, Fam Edenlund
Hej

Har en tomt på andra sidan Älvegårdsvägen (ca 500-800meter från dom kommunala tomterna. Har precis fått bygglov och väntar på offerter på sprängning. Mitt ligger på ca 300m3. Vilka har ni fått offerter från?

Om inte varje byggherre gör kontroll av huset så kan det bli problem med vem av er det var som sprängde sönder deras bergvärmebrunn..... Kanske kan snacka ihop er med dom andra som skall spränga i område C och göra en gemensam upphandling (och försäkring) eller nåt ?


Jag har 8-9 hus inom 50m
 
Hej!

Vi är gärna med på gemensam spräng/schaktfirma för fördelaktigt pris. Vi har tomt 2:144 och måste återfylla en hel del och antagligen spränga.

/Rolling
 
Hej på er!
Vi har nyligen valt tomt 2:142 och får gärna konatkt med garnnar via denna tråd. Just nu håller vi på och bestämmer vilken husleverantör vi ska ha. Funderar faktiskt på lösvirkeshus men vi får se vad det blir. Är det nån som kontaktat en pålningsfirma och fått en offert?

Johan
 
3:36, vi kommer antagligen att bygga lösvirke med HM-hus och schakt/spräng-offerten har vi fått av Ängö schakt (0706-283620).
Är det fler som kan tänka sig att anlita Ängö schakt så kan vi tala med dem? Den sprängsten som vi genererar kanske någon annan i upphandlingsgänget har nytta av?
Mvh
fam. Edenlund

PS. Ett tips från några vänner som sprängde mycket, säkerställ att besikningsmannen verkligen varit på plats och besiktigat grannfastigheterna innan ni skjuter. Så slipper ni åtminstone ett bekymmer efteråt :D
 
Hej. Vi har valt tomt 3:34 i C området och väntar svar på bygglov. Vi ansökte för 2 1/2 vecka sedan.
Vi har en liten "knalle" på vår tom som vi kommer att behålla. Lite osäker på om sprängning behövs. Det ser vi först när vi börjat schakta. Vi har ansökt om schakningstillsånd så att vi kan påbörja markarbetet innan bygglovet. Hur långt har ni andra kommit?
MvH fam. Eriksson
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.