I så fall, vilken har du och varför?

Jag ska slänga ut min golvstående arbetslampa som förvisso ger sjukt bra ljus med sina två separata 35W halgogenlampor, men den är sladdriven och klumpig. Blir ofta att jag inte använder den när jag borde.

Istället letar jag nu efter en vass batteridriven arbetslampa. Jag har Ryobi och Milwaukee-batterier, så det känns som ett smidigt val, men om den bästa lampan som i "Köper du inte denna är du helt dum i huvudet"-bra, så vill jag gärna bli tipsad om vilken!

Annars verkar denna Ryobi RLP18-0 vara ett helt okej köp.

Åsikter? :)
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
MrJay
Detta är min personliga arbetslampa, gillar den skarpt - upp till hela 10.000 lumen, kan styras via Bluetooth och är gediget byggt. Kvalitetsbygge helt enkelt.

cordlesslight18vboschgli18v10000cboschwalkaround(2).png
 
  • Gilla
andreascarlsson
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
Detta är min personliga arbetslampa, gillar den skarpt - upp till hela 10.000 lumen, kan styras via Bluetooth och är gediget byggt. Kvalitetsbygge helt enkelt.
Wow, 10.000 lumen!

Den ser onekligen grym ut! Lite synd att den inte är vinklingsbar när den står på golvet, och en ganska saftig prislapp, men den ligger med i matchen.

Tack för input!
 
MrJay
andreascarlsson andreascarlsson skrev:
Lite synd att den inte är vinklingsbar när den står på golvet
Jodå, den är vinklingsbar även på golvet men du kan inte vinkla hur mycket som helst - det är helt klart lättare att ha den på en tripod.
 
  • Gilla
andreascarlsson
  • Laddar…
  • Gilla
andreascarlsson
  • Laddar…
Bosch GLI 2200C. 4h lystid på ett 4Ah batteri. Fullt tillräckligt för att klättra på balkar och bygga broar över forsar i beckmörker. Störigt ljus inomhus.
 
  • Gilla
andreascarlsson och 1 till
  • Laddar…
H Huzzbutt skrev:
Bosch GLI 2200C. 4h lystid på ett 4Ah batteri. Fullt tillräckligt för att klättra på balkar och bygga broar över forsar i beckmörker. Störigt ljus inomhus.
Likadan lampa här, lyser väldigt bra.
Blåtandsstyrd om så önskas.
 
  • Gilla
andreascarlsson
  • Laddar…
C
MrJay MrJay skrev:
Detta är min personliga arbetslampa, gillar den skarpt
Ha ha, va f-n, tyckte den är lite väl lik mina Scangrip och mycket riktigt står det också Scangrip på lampan på en av Boschs bilder.
 
Redigerat:
  • Gilla
MrJay
  • Laddar…
B Bongtor skrev:
Köpte budgetvarianten och varvar med två av dessa. Funkar bra för mina ändamål och tycker de lyser bra.
[länk]
Den där är ju så billig så att man kan köpa en bara för att testa! :)
Gillar också att det är inbyggda batterier som laddas med USB-kabel, så slipper man vara beroende av sina andra system.
 
B
Ja jag tycker den funkar för mig men jobbar man heltid med behov av belysning är de andra tipsen bättre. Men någon timme räcker lyset iaf vilket duger för mig.
 
Ska det va batteridrivet är det för mig ett litet enkelt jobb och då tar jag fram denna.
Festool Syslite. Har fäste med magnetfot.
Elektriskt verktyg med tillbehör, laddare, kablar och bärväska på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Större jobb blir det denna. Ej batterdriven men ett jäkla bra ljus.
Professionellt mätinstrument med tillbehör och förvaringslåda. Fokus på noggrannhet och portabilitet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
99:- för 700 lumen, det är vad en E27 lampa kostar nästan!

De håller hyfsat?
 
Jag köpte en sån Jula-lampa någon gång i februari (...?) och tyckte den funkade alldeles utmärkt. Tog fram den igen i september, satte den på laddning och tryckte sen på knappen. Inget ljus. Testade att ladda igen, kollade så att laddindikatorn blev grön så småningom, testade igen. Inget ljus. Testade med laddning på, då funkade den.
Någonstans där kollade jag i bruksanvisningen. Där står att lampan bör laddas var tredje månad, även om lampan inte används. Något jag självklart inte hade gjort. Huruvida det var orsaken till att den inte funkade vet jag inte, men det kan ju vara något att tänka på...
Fick i alla fall en ny på garantin. Får väl se om jag lyckas bättre denna gång...
 
  • Gilla
andreascarlsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.