Hej, efter en renovering av tvättstugan så skulle varmvattenberedaren kopplas in igen. Jag hoppas att jag inte har lyckats att förstöra den. Det är en äldre modell men den ha fungerat hur bra som helst. Är det någon som vet lite mer om detta och kan se om jag har kopplat ihop kablarna rätt?

Med vänliga hälsningar, Anders"
 
  • Äldre varmvattenberedare med öppet elanslutningsområde och synliga ledningar, kablar och rostfläckar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad för kablar du än har kopplat in här så ser det rimligt ut, av det som syns. Men någon garanti kan du inte få. Det ka finnas en inkopplingsanvisning, kanske under smutsen på plåten där plinten sitter.

Du bär också enkelt kunna följa upp alla interna ledningar och bekräfta att det är rätt. Speciellt viktigt att du kontrollerar och mäter skyddsjordens inkoppling.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Vad för kablar du än har kopplat in här så ser det rimligt ut, av det som syns. Men någon garanti kan du inte få. Det ka finnas en inkopplingsanvisning, kanske under smutsen på plåten där plinten sitter.

Du bär också enkelt kunna följa upp alla interna ledningar och bekräfta att det är rätt. Speciellt viktigt att du kontrollerar och mäter skyddsjordens inkoppling.
Tackar så mycket för svar! Ska följa kablarna igen och dubbel kolla allt. Kollade även under smutsen, fanns inte någon inkopplingsanvisning.
 
A AndersGöransson skrev:
Hej, efter en renovering av tvättstugan så skulle varmvattenberedaren kopplas in igen. Jag hoppas att jag inte har lyckats att förstöra den. Det är en äldre modell men den ha fungerat hur bra som helst. Är det någon som vet lite mer om detta och kan se om jag har kopplat ihop kablarna rätt?

Med vänliga hälsningar, Anders"
Har du ingen "förebild" så att du kan se hur det var kopplat innan?
 
Du har en kontaktor till höger som styrs via termmotstaten och ger spänning till patronen. inget märkvärdigt i det, Normalt, sen på själva patronen ( den del som sitter som en klump med anslutningar är ett överjetnningskyd och återställs med att trycka på mitten på den. Så länge som allt fungerar och VV finns, så bry dig inte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.