Hej!
Jag funderar på att bygga ett ägir hus, men jag är lite orolig på hur man kan möblera i vardagsrummet på bästa sätt.
Går det att ställa ett mat bord i rummet o ett mindra i köket.
Jag är tacksam för alla lösningar.
Om någon har bilder så får ni gärna skicka dom till mig.

Gabriella
 
I vårat Ägir har vi ett stort matbord i köket som vi kan lägga i iläggsskivor i när vi får många gäster. Man kan ha ett mycket låååångt bord på det viset. Vi har som max haft 24 st gäster runt bordet men då blev vi tvungna att även ta in våra utemöbler. Personligen tycker jag inte det finns någon anledning att ha två separata matgrupper i samma "rum". Hurra för öppen planlösning.
 
Ostni  --> vi funderar på att bygga ett Ägir och vore otroligt tacksamma om du kunde lägga upp bilder på kök och vardagsrum. Vill se hur denna öppna planlösning ser ut i verkligheten.
Hur trivs ni annars med detta hus? För och nackdelar?

Tacksam för svar!!!  :D

Hälsningar     /Jim & Petra.
 
ostni skrev:
I vårat Ägir har vi ett stort matbord i köket som vi kan lägga i iläggsskivor i när vi får många gäster. Man kan ha ett mycket låååångt bord på det viset. Vi har som max haft 24 st gäster runt bordet men då blev vi tvungna att även ta in våra utemöbler. Personligen tycker jag inte det finns någon anledning att ha två separata matgrupper i samma "rum". Hurra för öppen planlösning.
Håller helt med "Ostni", även om vi inte har ett Ägir själva utan ett Sleipner, men vi har goda vänner som bor i ett Ägir och jag kan inte tänka mig (utifrån hur deras hus ser ut) att man möblerar med två matbord nästan granne med varandra :-/

De har däremot vänt K/F 90 grader och därmed fått en välkommen, liten avgränsning mot v-rumsdelen, dessutom mindre trångt vid passage till v-rum vid tillfällen med dukning av stort bord i köksdelen. funkar utmärkt, för att inte tala om hur mycket rymligare man upplever passagen till tvättstugedörren då inte dörr, K/F och diskmaskinslucka ska samsas om samma lilla yta, superbra :D.

MVH//Christina.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.