Hej

Vår torktumlare av modell Aeg Lavaterm TN95671 brummar vid start och orkar inte igång riktigt. Detta kan lösas genom att man hjälper den igång ett par / tre ggr, då kan den köra hela programmet utan större knorrande.

Ovanstående uppstår endast vid programval extra torr tvätt eller andra ”smarta” program av olika variant.

Om man väljer att den ska torka på tid uppstår inget problem med uppstarten, oavsett hur mkt tvätt som är inlagt….

Jag trodde det kunde tänkas vara startkondensatorn för motorn som börjar vara dålig, men är nu tämligen tveksam då den går helt felfritt då man manuellt väljer torkning på tid…

Kan det vara någon sensor eller liknande som felar?

Mvh

Stefan
 
Lättast är ju att mäta kondingen och eventuellt utesluta den
 
A
S Stefan.o skrev:
Hej

Vår torktumlare av modell Aeg Lavaterm TN95671 brummar vid start och orkar inte igång riktigt. Detta kan lösas genom att man hjälper den igång ett par / tre ggr, då kan den köra hela programmet utan större knorrande.

Ovanstående uppstår endast vid programval extra torr tvätt eller andra ”smarta” program av olika variant.

Om man väljer att den ska torka på tid uppstår inget problem med uppstarten, oavsett hur mkt tvätt som är inlagt….

Jag trodde det kunde tänkas vara startkondensatorn för motorn som börjar vara dålig, men är nu tämligen tveksam då den går helt felfritt då man manuellt väljer torkning på tid…

Kan det vara någon sensor eller liknande som felar?

Mvh

Stefan
annars är det denna
1250020227
 
Vonelffors Vonelffors skrev:
Lättast är ju att mäta kondingen och eventuellt utesluta den
Hej

Förvisso, men borde inte den fela oavsett vilket programval jag gör då? Tänker mig att den är i bruk vid motorstart för trumman oavsett vad jag väljer på programvredet.

Mvh

Stefan
 
electroluxaren skrev:
annars är det denna
1250020227
Hej

Reservdelanummer på AEG / Electrolux hemsida?

Mvh

Stefan
 
A
S Stefan.o skrev:
Hej

Reservdelanummer på AEG / Electrolux hemsida?

Mvh

Stefan
Ja
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.