Hej,

har en AEG inbyggd espressomaskin som jag tycker strular som f-n.

Den första byttes ut, allt vatten och sump blandades i sumpbehållaren. För det mesta kom inte en skvätt i kaffekoppen.

Efter att den var bytt så kom 2:an, den lät helt annourlunda så det var onekligen lite andra saker i maskinen än den förra. Gick faktiskt ganska bra i några månader. Men ... nu liknar den föregångaren.

Den maler, röjer och låter. Pumpar sedan vatten och sump i samma behållare - koppen tom. Men ibland hoppar den till och gör en kopp eller två.

Igår t. ex. så försökte jag en kopp, men allti sumpbehållaren. Öppnade, borstade rent och allt. Provade igen, samma visa. Öppnade och rengjorde igen ingen skillnad. Försökte 4-5 gånger, men sedan gav jag upp. Gjorde en kopp te istället på plattan.

Manualen är ett skämt, under kategorin fel står det. Kolla vatten och kolla el. Om elkabeln är skadad byt de?! Man vet inte om man ska skratta eller gråta åt en sådan manual.

Är det någon annan som har samma problem med AEG:s inbyggda espressomaskin, vad har ni gjort.

Ska väl inte behöva byta den igen?
 
Hej,
vi har haft exakt samma problem, andra maskinen vi fick var uppgraderad, men efter 4mån var det stopp igen, inget kaffe rann ut. Vi hävde köpet och fick pengarna tillbaka, men, eftersom det var inbyggnad, så har vi ju ett "hål" i högskåpet. Inte roligt alls.Vi har fått en dammsugare som plåster på såren...
Tyramyra
 
Vill bara tillägga att första maskinen var AEG:s, men den nya som de bytte ut till var electrolux. Efter att den också varit på lagning 2ggr och ändå fortsatte att strula, valde vi att häva köpet med Electrolux.
Tyramyran
 
Testa att dra ner på kaffemängden....dvs,den malda kaffemängden!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.